Jump to content
Annons

Billigt


Erik Hofstein (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

eller så köper du det HÄR! och gör det hela mycket billigare 😉

16% tyskt moms !!?? (olagligt att beställa eller lägger de på 25% svensk moms), säkert en mellan 3 o 500 spänn i frakt (och så får jag prylen en vecka efter jul). Jag skippar nog detta. Tack ändå lavrell!

Är det någon som har kortet får ni gärna komma med synpunkter.

Redigerat av SERO
Link to comment
Dela på andra sajter

eller så köper du det HÄR! och gör det hela mycket billigare 🙂

16% tyskt moms !!?? (olagligt att beställa eller lägger de på 25% svensk moms), säkert en mellan 3 o 500 spänn i frakt (och så får jag prylen en vecka efter jul). Jag skippar nog detta. Tack ändå lavrell!

Är det någon som har kortet får ni gärna komma med synpunkter.

Det kostar precis 320 Euro har jag fått reda på genom deras support.

Nåja, ville bara försöka vara snäll 🙂 inte alltid att man lyckas läsa sig till alla prylar, varför kan inte Sverige också ha 16% Moms? 😉

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För att regeringen tyvärr är en samling hjärnlösa idioter. Persson har bara fett i skallen (vad skulle han annars fylla tomrummet med?).

Inga dåliga priser här inte... Blir att kolla omkring.

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

16% tyskt moms !!?? (olagligt att beställa eller lägger de på 25% svensk moms

Nej, Tyskland ligger i EU (precis som Sverige). Därför 16% tysk moms och inget fuffens. Tyskland är också ett land med humana fraktkostnader. Skulle gissa att den går loss på 150 spänn i det här fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)

Jag tycker det är bra, är nog den första svenska musik online butik med vettiga priser. De flesta musikaffärer listar bara listpriser eller pushar sin senaste behringer scam..

Link to comment
Dela på andra sajter

...den första svenska musik online butik med vettiga priser. De flesta musikaffärer listar bara listpriser ...

Jo, men om du ändå ska köpa prylarna på postorder, varför inte jämföra med andra europeiska onlinebutiker?

Om vi tar exemplet WamiRack-kortet ESP1010 så hittar du det hos Thomann för 2913.75 SEK inkl svensk moms. Frakten borde hamna på ca 150 spänn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ngn som handlat av Thomann? 150 kr tycker jag låter lite. Har nämligen hört helt andra fraktsummor. Upp mot 300kr. Och tillslut tjänar man ej på att "köra tyskt".

Framför allt går Tyskland bort då de ej kan leverera på postförskott och jag är inte den som slänger in en förskottsbetalning på på nåt skumt konto i Dortmund, speciellt när det handlar om ett par tusenlappar...

Redigerat av SERO
Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
...den första svenska musik online butik med vettiga priser. De flesta musikaffärer listar bara listpriser ...

Jo, men om du ändå ska köpa prylarna på postorder, varför inte jämföra med andra europeiska onlinebutiker?

Om vi tar exemplet WamiRack-kortet ESP1010 så hittar du det hos Thomann för 2913.75 SEK inkl svensk moms. Frakten borde hamna på ca 150 spänn.

Kalla mig gärna dum, men jag stödjer gärna svensk näringsliv. Mer pengar i sverige och mer arbete. Det är därför jag ville upplysa er att den har var billig för var sida som enbart riktar sig åt svenska kunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Framför allt går Tyskland bort då de ej kan leverera på postförskott och jag är inte den som slänger in en förskottsbetalning på på nåt skumt konto i Dortmund, speciellt när det handlar om ett par tusenlappar...

Jag är den som slänger in en massa förskottspengar på skumma konton i Dortmund (bl a till Thomann). Varför? Visst finns det risker med att betala förskott men jag gör det för att jag tjänar tusenlappar på det! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Framför allt går Tyskland bort då de ej kan leverera på postförskott och jag är inte den som slänger in en förskottsbetalning på på nåt skumt konto i Dortmund, speciellt när det handlar om ett par tusenlappar...

Jag är den som slänger in en massa förskottspengar på skumma konton i Dortmund (bl a till Thomann). Varför? Visst finns det risker med att betala förskott men jag gör det för att jag tjänar tusenlappar på det! 😉

Dessutom är det trevligt att du stödjer sveriges ekonomi. Bojkotta ditt egets land ekonomi. Tysklands låga momser hjälper dig säkert när du sjukvårdskön.

Redigerat av Erik Hofstein
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ngn som handlat av Thomann? 150 kr tycker jag låter lite. Har nämligen hört helt andra fraktsummor. Upp mot 300kr. Och tillslut tjänar man ej på att "köra tyskt".

Framför allt går Tyskland bort då de ej kan leverera på postförskott och jag är inte den som slänger in en förskottsbetalning på på nåt skumt konto i Dortmund, speciellt när det handlar om ett par tusenlappar...

Kan garantera dig att du kan handla lugnt både från Thomanns och Musik-Service. Det är seriösa firmor och inget fuffens. Du tjänar tusenlappar, det enda negativa är väl att returärenden blir lite krångligare men inget man inte kan leva med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom är det trevligt att du stödjer sveriges ekonomi. Bojkotta ditt egets land ekonomi. Tysklands låga momser hjälper dig säkert när du sjukvårdskön.

Men shit vilken moralkaka, vi snackar en import för att tjäna pengar inte att försänka hela sveriges ekonomi och sjukvård i sanden 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjäna tusenlappar? det var väl att ta i? Skulle jag köpa mitt (ok det är inte mitt ännu) WamiRack hos en tysk firma skulle jag tjäna högst ngn hundring i jämförelse med emusic.se tillslut. Och om en reklammation eller retur uppstår är den lilla slanten man tjänade nere på 0kr, man går kanske till och med back. Dessutom sker all support, kontakt mm med på tyska eller knackig engelska som bäst och det är inte mina starka språk. (ok...Thoman kanske har svanska arbetare)

Jag tror hur som helst att ingen har fel eller rätt. Ska man tjäna på utlandsköp ska man nog handla för ganska mycket pengar...10 000 kr typ, och då måste man ha lite mod om man ska förskottsbetala.

Var jag köper kortet är min ensak, men jag skulle ändå villja höra mer om vad ni tror om nya Wamirack...Vem har testat?

...var jag nu än kommer köpa det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Dessutom är det trevligt att du stödjer sveriges ekonomi. Bojkotta ditt egets land ekonomi. Tysklands låga momser hjälper dig säkert när du sjukvårdskön.

Men shit vilken moralkaka, vi snackar en import för att tjäna pengar inte att försänka hela sveriges ekonomi och sjukvård i sanden 😆

Alla saker är små i början, jag målade bara fan på väggen som man brukar säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Dessutom är det trevligt att du stödjer sveriges ekonomi. Bojkotta ditt egets land ekonomi. Tysklands låga momser hjälper dig säkert när du sjukvårdskön.

Erik säg att du bara skojar, snälla!

Något roligt är bara roligt när det uppfattas som roligt. Det det man kallar humor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjäna tusenlappar? det var väl att ta i? [...] Var jag köper kortet är min ensak...

Jag menade att jag tjänar tusenlappar, för det är just vad jag gjort. Har köpt den mesta utrustningen beggad eller från billiga europeiska återförsäljare sedan flera år tillbaks. Du får köpa ditt kort av precis vem du vill...

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Jag menade att jag tjänar tusenlappar,

Jo...men då har du jämfört med Estrad, Jam, Musikbörsen mm

Jag tror han jämförde så också. Är ju en vana de flesta har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade att jag tjänar tusenlappar,

Jo...men då har du jämfört med Estrad, Jam, Musikbörsen mm

Jag tror han jämförde så också. Är ju en vana de flesta har.

Hej på er! Sista inlägget på den här tråden för min del. Tänkte ta WamiRack-kortet ESP1010 som exempel igen.

SERO du hade hittat det på den billiga svenska sidan för 3995 kr (plus frakt antar jag). Du sa också att det kostade 4500 kr annars. Jag antar du jämförde med vad musikaffärer i Sverige tar eller kanske till och med riktpriset, det är ju en vana de flesta har.

På Thomann säljer dom det för €315, då ingår svensk moms (man är alltså med och finansierar sjukvårdskön). Frakten är på €23. Omräknat så blir det totalt 3,034.46 SEK.

Jag tjänar tusenlappar, det kan DU också göra! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Framför allt går Tyskland bort då de ej kan leverera på postförskott och jag är inte den som slänger in en förskottsbetalning på på nåt skumt konto i Dortmund, speciellt när det handlar om ett par tusenlappar...

Jag är den som slänger in en massa förskottspengar på skumma konton i Dortmund (bl a till Thomann). Varför? Visst finns det risker med att betala förskott men jag gör det för att jag tjänar tusenlappar på det! 😆

Dessutom är det trevligt att du stödjer sveriges ekonomi. Bojkotta ditt egets land ekonomi. Tysklands låga momser hjälper dig säkert när du sjukvårdskön.

Om du så hade betalat dubbel moms på allt du köpt skulle det inte hjälpa dig i vårdkön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Om du så hade betalat dubbel moms på allt du köpt skulle det inte hjälpa dig i vårdkön.

Du måste tror att jag är dum. Ber om ursäkt då jag inte kan få dig att förstå vad jag menar

klart inte gör, men om alla börjar smått så växer det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...