Jump to content
Annons

Tips på samplingbibliotek!

Recommended Posts

valle-89 (oregistrerad)
Postat

Goddagens!

Jag ska köpa ett nytt samplingsbibliotek men vet nu inte riktigt vilket!

Jag vill ha antingen schyssta trummor eller vackra körer...Elelr valfri idé på samplingar som är något sånär professionella!

Jag kan tilläga att jag i nuläget har "EWQL RA och EWQLSO" Så nåt inom den instrumentbredden vore slösaktigt att offra tusenlappar på (det bör inte ligga på mer än 4-5 tusen alltså:S).

Men vadsomhelst annars som ni har haft glädje utav lr tror att jag kan behöva.

---> Framtida filmmusiker!;D

MVH!

/Valle*

Annons
valle-89 (oregistrerad)
Postat
Jag har nämnt det tidigare att Best Service har grymt bra bibliotek.

http://www.bestservice.de/index.asp/en/605831a81p235p185p25

Hm... Lyssnade lite snabbt men det verkade mkt som "Vanligt trumset". Kanske måste specifiera mig lite:

Jag tänkte typ mer åt det klassiska hållet, behöver inte vara klassiskt heller, men liksom inte "gitarr, Piano, Trummor" riktigt.

/Valle

Postat (redigerat)

Ioch med att du själv inte riktigt verkar veta vad du är ute efter föreslår jag att du börjar med att leta här :

Soundsonline

Men vadsomhelst annars som ni har haft glädje utav lr tror att jag kan behöva.

---> Framtida filmmusiker!;D

Då bör du kolla in Stormdrum 1&2

Redigerat av Piccazzo
valle-89 (oregistrerad)
Postat
Ioch med att du själv inte riktigt verkar veta vad du är ute efter föreslår jag att du börjar med att leta här :

Soundsonline

Då bör du kolla in Stormdrum 1&2

Jo alltså jag har idéer! Men dom e alla från sounds online:P

Stormdrum e en given kandidat men alltså då vet jag inte ifall jag borde:

uppgradera till gold

Köpa Voices of Passion

Köpa Stormdrum 2

Köpa Choirs

Jag tänkte ifall nån har haft nån asschysst erfarenhet av nåt bibliotek som liksom "blew your mind", eftersom jag står mer inför beslutsångest än att inte veta vad jag vill ha:P

/Valle

Postat (redigerat)

Jag tror inte du kommer få så stor användning av Voices of Passion, mer SD isåfall eftersom trummor/rytmiska grejor används i almänhet mer än utländsk sång. För att få mer brett utbud på dina samplingbiblotek för filmmusik så skulle jag rekomendera East West Goliath och Prophellerhead Reason. De har jag använt mycket till den musikjag gjort till kortfilmer och reklamsnuttar . Goliath e 40Gb av blandade instrument, pianon, basar, gitarrer, orkesterinstrument, etniska instrument och percussion, pads och olika effektljud som e lämpligt till filmmusik. Reason e klockrent när man behöver elektroniska inslag i soundtracks. Lätt att jobba me loopar, skruva till coola synthljud och effektljud, massa coola synthljud och trumljud och annat skoj som man kan använda till allt möjligt och greja me ljuden på ett smidigt sätt.

Mina 2,5 cent. Lycka till.

Redigerat av Memphis
  • 2 veckor senare...
valle-89 (oregistrerad)
Postat
Jag tror inte du kommer få så stor användning av Voices of Passion, mer SD isåfall eftersom trummor/rytmiska grejor används i almänhet mer än utländsk sång. För att få mer brett utbud på dina samplingbiblotek för filmmusik så skulle jag rekomendera East West Goliath och Prophellerhead Reason. De har jag använt mycket till den musikjag gjort till kortfilmer och reklamsnuttar . Goliath e 40Gb av blandade instrument, pianon, basar, gitarrer, orkesterinstrument, etniska instrument och percussion, pads och olika effektljud som e lämpligt till filmmusik. Reason e klockrent när man behöver elektroniska inslag i soundtracks. Lätt att jobba me loopar, skruva till coola synthljud och effektljud, massa coola synthljud och trumljud och annat skoj som man kan använda till allt möjligt och greja me ljuden på ett smidigt sätt.

Mina 2,5 cent. Lycka till.

Tack så mkt!

Det blir antingen SD2 lr Goliath tror jag... har kollat lite på dem!

Så småning om ska jag ha båda o då har jag rätt så ok instrumentbredd för att vara nybörjare!

/Valle*

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.