kuriyakin Postat 19 maj 2009 Postat 19 maj 2009 (redigerat) Che! Jag har läst och hört talas om folk som har modifierat sin mikrofon, närmare bestämt SP B1:an. De har moddat den så att den fått mer "rundare" och "naturligare" topp i karaktären... blev lite nyfiken på detta, i och med att jag har två sådana. Har ni nån gång gjort så här, med kanske just B1:an? Kan de va ett komplicerat ingrepp tro? Redigerat 8 juni 2009 av kuriyakin
hardrocker Postat 3 augusti 2009 Postat 3 augusti 2009 Jag tycker det låter mycket intressant! Berätta mer, vart har du hört om detta?
kuriyakin Postat 3 augusti 2009 Trådstartare Postat 3 augusti 2009 Läste det i två annonser, om ja inte minns fel, för ett bra tag sen. En här och en på vendolin. Skulle väl egentligen frågat dem kanske, men tänkte inte på det just då... Det slog mig efteråt att det skulle va kul och ändra om mickarna lite. Men nu e dom till salu. 😕
The Key Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Läste det i två annonser, om ja inte minns fel, för ett bra tag sen. En här och en på vendolin. Skulle väl egentligen frågat dem kanske, men tänkte inte på det just då... Det slog mig efteråt att det skulle va kul och ändra om mickarna lite. Men nu e dom till salu. 😆 Hejsan Ja, det var en som sålde en B1:a och en B3:a där han hade bytt ut "membrankondingen" och på så sätt fått en naturligare och luftigare diskant. har funderat på att göra detsamma med min B1:a, men har inte riktigt koll på var kondingen sitter eller vad jag lämpligen ska byta till. En mod som jag har gjort dock och som jag definitivt kan rekommendera är att byta ut originalkapseln mot en Peluso. Detta ihop med en UAD 710 twinfinity ger ett resultat som jag är mycket nöjd med.
hardrocker Postat 7 augusti 2009 Postat 7 augusti 2009 Nån som vet hur man byter ut "membrankondingen" på en B1:a?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.