Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är en noob på inspelningar med datoriserad hemstudio. Har nu köpt ett Lexicon ionix fw810 ljudkort som jag kör på en imac och med cubase le4. Nu har jag fått problem med att det hackar och sprakar när jag spelar upp inspelningar. Inte på samma ställe hela tiden så det är inte nån överstyrning eller så. Det är inget stort projet alls så jag tycker att systemet borde fixa detta utan att knorra. Möjligen har jag inte ställt in saker rätt typ minnesbuffertar/samplingsfrekvenser eller annat. Finns någon "default" settning för att få systemet att jobba bra. Eller har jag missat nåt annat? Please help.

Annons
Postat (redigerat)

Det kan vara att din buffer size är för låg, eller att du har fel drivrutiner valda.

1. Kontrollera att rätt drivrutiner är valda under device / device setup / vst multitrack / asio driver*:

2. Tryck på control panel och höj din buffer size, och testa samma projekt igen.

* de olika flikarnas namn kan variera beroende på vilket cubase du kör - men det där är bra nyckelord när du letar dig fram.

Redigerat av laxlaxlax
Postat
Det kan vara att din buffer size är för låg, eller att du har fel drivrutiner valda.

1. Kontrollera att rätt drivrutiner är valda under device / device setup / vst multitrack / asio driver*:

2. Tryck på control panel och höj din buffer size, och testa samma projekt igen.

* de olika flikarnas namn kan variera beroende på vilket cubase du kör - men det där är bra nyckelord när du letar dig fram.

Thanx, jag skall kolla bufferten. Jag har rätt drivrutiner tror jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.