debatt Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 Hej! Jag försökte spela in på flera audiospår samtidigt härom dan. Det gick inte. När flera mikar och instrument var inkopplade på fronten så tog programmet bara ett av instrumenten/mikarna ändå. Kanske att jag inte markerade rätt i Cubase Essential 4? Hur ska man markera om man låt säga vill spela in elbas på en kanal, sång på en kanal och synt på 2 kanaler, samtidigt? Nu kom basen in på alla 4... 😉
mrbjoorn Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 På varje spår kan du välja input och output. Så alla audiospår ska ha olika inputs, finns i "spårmenyn" (ja, jag är trött).
cRiTza Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 Hej! Jag försökte spela in på flera audiospår samtidigt härom dan. Det gick inte. När flera mikar och instrument var inkopplade på fronten så tog programmet bara ett av instrumenten/mikarna ändå. Kanske att jag inte markerade rätt i Cubase Essential 4? Hur ska man markera om man låt säga vill spela in elbas på en kanal, sång på en kanal och synt på 2 kanaler, samtidigt? Nu kom basen in på alla 4... 😉 Du måste välja rätt ingång från ljudkortet till kanalen du spelar in på. Är samma i alla inspelningsprogram............
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.