debatt Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 (redigerat) Hej! Har testat två kvällar/gånger med Cubase Essential 4 nu. Verkar kunna spela in audiospår helt ok utan latency och bara jag kommer ihåg att "gå hela rundan" inför varje nytt audiospår (dvs först klicka monospår 1,2,3 och sedan stereo 1,2 or whatever och sedan tillbaka (!) till monospår 1 igen) när jag ska välja rätt medhörning, så fattar den att jag vill höra i båda sidor av hörlurarna. No big deal, det är ju en bugg. Men det som är mer irriterande det är att programmet kom med HaLION synth med synthljud och dessutom en hel uppsättning med inbyggda effekter (reverb, delay, kompressor etc etc). Men hur får jag fram dem i programmet??? Jag hittar inte en enda efterklang. 😉 //:debatt Redigerat 18 maj 2009 av debatt
cRiTza Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 Hej! Har testat två kvällar/gånger med Cubase Essential 4 nu. Verkar kunna spela in audiospår helt ok utan latency och bara jag kommer ihåg att "gå hela rundan" inför varje nytt audiospår (dvs först klicka monospår 1,2,3 och sedan stereo 1,2 or whatever och sedan tillbaka (!) till monospår 1 igen) när jag ska välja rätt medhörning, så fattar den att jag vill höra i båda sidor av hörlurarna. No big deal, det är ju en bugg. Men det som är mer irriterande det är att programmet kom med HaLION synth med synthljud och en hel uppsättning med inbyggda effekter (reverb, delay, kompressor etc etc). Men hur får jag fram dem i programmet??? Jag hittar inte en enda efterklang. 😉 //:debatt Skapa ett MIDI-spår, tryck F11 så får du fram menyn för VST instrument. Ladda ett instrument, sen till vänster har du ett funktionsfält där du kan välja massa olika parametrar för varje kanal, och du har bl.a. vad som skall vara in och ut på midikanalen, där skall du välja VST instrumentet (t.ex.) Halion in på MIDI-kanalen och om du har en Midiklaviatur skall du sätta den att styra din synth så du kan spela.
DieHard (oregistrerad) Postat 18 maj 2009 Postat 18 maj 2009 Säger som Demonproducenten sade: läser ingen manualer nu för tiden?
debatt Postat 18 maj 2009 Trådstartare Postat 18 maj 2009 (redigerat) Det är inte det som det handlar om. Jag har läst manualen, men när inte det som ska dyka upp i rullistan enligt manualen finns där, när det är helt tomt och det inte finns en enda effekt att välja bland och inte ett enda plug in-instrument heller, vad är då felet? Var har detta hamnat? Om vi antar att det vid installationen lagts där alla tutorials finns eller någonannanstans på den inbyggda hårddisken, vilket inte ska ske enligt manualen, HUR får jag in dem i Cubase Ess 4? Kan man dra och släppa? Till exempel är det så att handböckerna enligt manualen ska gå att öppna från inifrån Cubase, men icke. Dessa finns i en undermeny till en undermeny till en undermeny i min dator. Helt avsides. Däremot ÄR det ju så att kuserna (tutorials) SKA befinna sig där de gör, då de tar en hel del fler mb (gb) i anspråk. //:debatt Redigerat 18 maj 2009 av debatt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.