Jump to content
Annons

Vart är min transportpanel?!


Sodium (oregistrerad)

Recommended Posts

Sodium (oregistrerad)

Hej kära medmänniskor, detta är nog mitt första inlägg på dette underbara forum.

Jag har använt Cubase 2 i ungefär ett halvår, och jag älskar det. Det erbjuder verkligen mer "frihet" än det jag först satt med, Reason.

Eftersom jag använder PC, blev jag emellertid tvungen att formatera om hela skiten. Sedan när jag installerat om Cubase och skulle köra igång igen, såg jag att jag visst inte hade min kära transportpanel kvar? Jag pressade F2 och har försökt med alla medel. Nej, den kommer inte upp.

I ren desperation har jag warezat hem andra versioner, för att se om det är det. Nej, ingen transportpanel för mig...

Vet nån vart den tagit vägen? hur man får upp den? Kanske hur jag nollställer dess placering? 🙂 (den kanske har lyckats lagt sig utanför skärmen eller nått...)

Tack på förhand 😱

/Donny

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sodium (oregistrerad)

jovisst... kruxet är, att när jag klickar på den, så händer det absolut ingenting. Det är ju då den ska hoppa fram...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sodium (oregistrerad)

Ah, "Transport" finns under window. Men syns inte 🙂 har inga scrollbars på arbetsytan heller, fattar inte vart den är..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sodium (oregistrerad)

Yupp, den visar sig inte...

Går in på window --> windows... markerar transport, klickar restore och activate.. händer nada

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör som ovan... den kan ju faktiskt ligga nånstans det blir inga scrollbar för transporten...

Annars föreslår jag att du ominstallerar...

Redigerat av Polder
Link to comment
Dela på andra sajter

Sodium (oregistrerad)

Ah blir det inte? fan vad kasst.

Krämade upp till 2046 x 1500nånting. finns inte där. Finns det nått sätt att nollställa vart rutor och sådant ligger? Det nollställdes inte av att avinstallera, installera om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla dina settings finns i registret. Märkligt att avinstalleraren inte tar bort dom, men det kan du alltid göra själv.

Den här datorn\HKEY_USERS\blablablablaba\Software\Steinberg\Cubase SX\Deafults(2)

där ligger allt hos mig i alla fall. Sök på cubase i regedit och antingen radera eller mecka om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sodium (oregistrerad)

Nu fick jag äntligen fram den!!!1

Det jag gjorde, var att jag helt enkelt tog bort "HKEY_USERS\S-1-5-21-507921405-879983540-725345543-1003\Software\Steinberg\Cubase SX\Defaults(2)\TransportWindow\location"

när jag startade programmet, låg den där.. nyduschad, sexig, alldeles underbar.

Tack för hjälpen alla 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...