Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

... säg att jag har ett trumkomp fördelade på 8 midi spår (kagge-1, virvel-2 o.s.v) som alla är editerade var och en för sig. Nu vill jag "smälta i hop" dessa åtta till "ett enda", editerbart! Jag har provat att lägga samtliga över varandra (lager på lager) men problemet är att jag inte kan någon funktion att förena dom!

Hoppas någon kan förbarma sig över min okunnighet... 🙂

/Mike

Annons
Postat

Vet hur man gör i Sonar, men det lär väl inte hjälpa så mycket...

Finns det ingen lämplig valmöjlighet om du högerklickar på spåret? I Sonar heter det "Bounce to clip(s)".

Postat

Om de alla är trumspår som su dkall förena, som använder sig av samma kanal... kan du använda "glue"-funktionen.. alltså, lägga spåren ovanpå varann, sen "glue:a" ihop dem, tryck så många ggr som det behövs för att de alla skall vara samlade.. (Glue=högerklick och väjl verktyget)

Postat

Tack till er båda för hjälpen! Givetvis fungerar det alldelens utmärkt att "glue:a" i hop spåren! Var precis den funktionen jag letade men, trög som jag är, inte lyckades finna! 😏

Postat

Problemet är ju redan löst men det finns ett annat sätt att göra det på. Skapa ett nytt spår. Tryck in solo knappen på de spår som du vill Merga-ihop+ det nyskapade spåret. Se till att det nyskapade spåret är markerat och välj Merge bla bla i MIDI-menyn. I dialog rutan som kommer upp klickar du ok, och VIOLA, klart.

Jag tror ev att man också måste sätta locatrarna kring det som ska smällas ihop.

Lycka till

KluZ

Postat
Problemet är ju redan löst men det finns ett annat sätt att göra det på. Skapa ett nytt spår. Tryck in solo knappen på de spår som du vill Merga-ihop+ det nyskapade spåret. Se till att det nyskapade spåret är markerat och välj Merge bla bla i MIDI-menyn. I dialog rutan som kommer upp klickar du ok, och VIOLA, klart.

Jag tror ev att man också måste sätta locatrarna kring det som ska smällas ihop.

Lycka till

KluZ

Smidigt!

Tack för den...

Postat

No prob.. alltid kul att hjälpa till vet du..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.