Gäst Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 Min flickväns pappa har just köpt sig en ny iMac. Då de även har behov av windows pga jobb ville dom att jag ska fixa det. Det är ju inga problem bara köra bootcamp eller parallel desktop etc. Men är det möjligt att installera windows och sedan boota från en extren hdd som man gör genom bootcamp? De vill spara plats på den interna och inte ha massa skit som windows på den 😛...haha Vill helst inte ge mig in en massa djungel grejer då det inte är min dator, men går det på ett enkelt vis att göra detta? Som vanligt ? ///
Gäst Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Kom på ett bättre sätt. Var att installera Windows på en liten pratration och sedan lägga alla program osv på en extern hdd via firewire 800.
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 1 juni 2009 Postat 1 juni 2009 Nu är de ju klart redan men jag tänkte på att det borde ju gå att stoppa på det på ett usb minne, Jag har tex osx på ett 8 gigs minne, 8 gig år ju iofs för lite men det vara bara för skoj skull och det finns ju större minnen som inte är så dyra.
jp80x0 Postat 1 juni 2009 Postat 1 juni 2009 Skulle gå galet långsamt att köra ett OS från en extern HD. 😄
Gäst Postat 1 juni 2009 Postat 1 juni 2009 Skulle gå galet långsamt att köra ett OS från en extern HD. 😛 Men firewire 800 då?
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 1 juni 2009 Postat 1 juni 2009 Jag har en Carbon Copy Clooner som backup på min hårddisk på en usb hårddisk oxå och det duger allt gott till vanligt datatjafs men kanske inget att köra Logic med.
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 2 juni 2009 Postat 2 juni 2009 Iofs så har jag aldrig testat Windows från en USB HD på en mac men igår så backade jag från 10.5.7 till 10.5.6 med hjälp av en Carbon Copy Clooner backup på min huvudinstallation. Under den här processen som rimligtvis måste vara ganska krävande ändå för prestanda och sånt så kan jag säga att jag aldrig egentligen märkte nån skillnad mellan att köra osx från min Sata2 disk eller backupen på usb. Själva återställningen från usb tillbaka till Sata2 disken gick oxå mycket fortare än vad jag trodde typ nån timme för 60-70 gig.
SHARPo Postat 2 juni 2009 Postat 2 juni 2009 wm ware gör pc programvara till mac.... dom har en lösning för detta 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.