Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ska kvantisera i hop basen och trummorna men Audiosnap har flera alternativ vilka knappar ska jag klicka i

Det är ren audio jag spelat in.

Jag körde Sonar förra skivan vi gjorde men det var mycket enklare känner inte igen mig nu.

Det rättade till det mesta automatiskt.

27587017.jpg

Redigerat av Bbenderman
Annons
Postat (redigerat)

För att rätta till det så är det trummorna som inte håller tempot inte mycket men det går lite upp och ned.

Inga felslag eller något utan bara tempot som ska hållas.

Om nu det är för avanserat så får jag be honom att lägga om trummorna.

Redigerat av Bbenderman
Postat
Är det inspelat till klick?

Nej inte klick men det är inte så fel men vill rätta till det.

Jag är helt hundra på att förra gången jag körde cakewalk så markerade jag spåren och sedan klickade på quantize så rättade det till trummor bas och ett otajt piano.

Det var inspelat på samma vis som nu.

Jag kan lägga upp det på en server så kanske någon kan rätta till det åt mig så jag kommer vidare.

Vill inte börja med andra instrument innan jag fått trummorna lite tajtare.

Postat
Nej inte klick men det är inte så fel men vill rätta till det.

Jag är helt hundra på att förra gången jag körde cakewalk så markerade jag spåren och sedan klickade på quantize så rättade det till trummor bas och ett otajt piano.

Det var inspelat på samma vis som nu.

Jag kan lägga upp det på en server så kanske någon kan rätta till det åt mig så jag kommer vidare.

Vill inte börja med andra instrument innan jag fått trummorna lite tajtare.

Helt ok. Jag tänkte om du hade klick, så kunde du kvantisera mot "absolut tajming". Du hajjar vad jag menar. Nu får du göra lite annorlunda, men det går det oxå.

Jag har inte allt workflow i huvet, och jag har inte Sonar öppet nu, men i princip så ska du bestämma vilket av spåren som "bestämmer", alltså typ referens, och sen kan du kvantisera mot det. Du kan oxå bestämma låtens tempo (-växlingar, BPM) "bakvänt", genom att markera t.ex ettan och fyran i det spår som är referens.

Nu vet jag inte hur mycket tid du lagt ner på att titta på videos osv kring audiosnap, men jag rekommenderar dig fortfarande att titta och prova. Det kan ta 20 timmar första gången, nästa gång tar det två. Det är inte engelska som är knepig, det är de nya termerna (lika illa på svenska) 😕

Jag skulle gärna kika på det, men jag har totalt fullt upp åtminstone ett par tre veckor framöver, och så länge vill du inte vänta.

tjing

Bengan

Postat

Tänker vara lite ot nu.

Finns det någon anledning att du spelar in i 16bit (om jag har läst bilden rätt), kör alltid 24 för det ger mer volymutrymme.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.