Jump to content
Annons

EUROVISION SONG CONTEST FINALEN


debatt

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
En riktigt urdålig låt med en sångare som låter som en mistlur. Helt obegripligt. Jag är nog glad att jag inte såg finalen - för då hade jag antagligen blivit allt mer chockad under kvällen, över hur ruggigt dålig smak folk har...

Tja, det går väl se skräpet i repris. Som sagt var man ska aldrig underskatta folks dåliga smaker. 😛 Att folk inte begriper sig på konst är väl knappast något nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

😛

För övrigt går veckans siare-pokal till valle.

Finns de kastratsångare i sverige

de kanske vore nåt inför nästa års isåfall ....

De blir säkert en trend nu med dessa skrik

på friskis o svettis ..............

ja nu kör vi ))))))) wa waaa waaa waaa waa wa waa waaaaaaaaaaa )) )) JJJ ))J))))JJJ)))))))))))))))

Primalskriksbantning .....

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur var det nu med östländernas grannröstning förresten? Enligt Björkman är det ju det som gör att vi aldrig vinner (samtidigt som det aldrig klagas på vårt eget grannröstande... 🙁 ) - men hur kunde då Norge vinna? Så j-a många grannländer har de väl inte...? 😛

Enkelt!

Norges skitbidrag lät inte precis la de swinge, en schagerdänga. Deras bidrag var inget annat än brownnose på öststatsdyngan/arab för att kamma hem röster. Kör lite etno så att det låter lite positivspel om skiten, pajas, manne, pantomim, sidenskjorta!

Vi kanske ska skicka iväg kicki danielsson nästa år på lite kvartstonswailningar?

Norges låt är inte en dålig låt alls, det är nog det SÄMSTA jag nånsin hört...... nånsin.. EVER!! Far åt helvetechockadskeptisk.gif!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe...Kill with skill är munter.

Jag tycker också att det var märkligt att Norge fick så många 12:or runtom i hela Europa och vann den mest överlägsna seger någon någonsin gjort helt överlägset.

RYSSLAND! Där har vi min absoluta favorit! Kan tänka mig att köpa en hel cd med henne. Underbar röst! Fantastiska verser, fantastisk refräng, lidelse och inlevelse, bästa scenframträdande, djupast beröring. Den hade... ALLT!

England är en solklar tvåa, Danmark trea.

Sedan kom resten.

Frankrike var ett skämt, liksom Turkiet, Malta och Ukraina som var sämst av alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det går väl se skräpet i repris. Som sagt var man ska aldrig underskatta folks dåliga smaker. ☺️ Att folk inte begriper sig på konst är väl knappast något nytt.

Får väl erkänna att jag spelade in det för säkerhets skull - men det är nog tveksamt om jag kommer att se det, med tanke på det hårresande resultatet med Norge som vinnare...

Sveriges bidrag var för nära "Nessun Dorma" för att vara riktigt rumsrent - och så en vers som hon inte sjöng bättre än Lilli & Sussie hade gjort, som också drar ner bedömningen - men jag tyckte nog ändå att den borde ha hamnat bland de 10 bästa - för fler än 10 hyfsat lyssningsbara låtar fanns det verkligen inte... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, är det verkligen bara jag som tycker att Norge hade en riktigt bra låt? Och som faktiskt gillade hans sång? Men jag är väl en del av pöbeln som saknar smak, antar jag. 😳

Nej då.

Jag älskade Norges bidrag och hans röst.

Riktigt, riktigt bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillade också norge, det enda som drog ner betyget var att bakgrundsmusiken lät lite klen och att scenbakgrunden nog var en av kvällens fulaste. Låt och sång gillade jag.

Sen fick jag för mig att fiolljudet läckte in lite i sångmikrofonen, så att man kunde höra lite live-fiol... Kan det ha varit så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur var det nu med östländernas grannröstning förresten? Enligt Björkman är det ju det som gör att vi aldrig vinner (samtidigt som det aldrig klagas på vårt eget grannröstande... ☺️ ) - men hur kunde då Norge vinna? Så j-a många grannländer har de väl inte...? 😳

Den mest uppenbara grannröstningen som jag noterade stod faktiskt Sverige för... Norge, Island och Danmark var de som fick högsta poängen om jag inte minns fel... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent låtmässigt är detta min lilla topp tre

1. Estland - överlägset. Så suggestiv och vacker.

2. Armenien - kul poplåt, särskilt första halvan (blev dock lite ofokuserad mot slutet).

3. Turkiet - riktigt najs poplåt, skön röst. (gillade dock inte senaste scenshowen, överlastad).

Norge var en LYSANDE låt i dessa sammanhang, klockren, men ingenting jag diggar personligen. Schysst fioltema, men det blev snabbt tjatigt efter ett par genomlyssningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss hemkommen från en härlig långhelg i Prag, där jag inte hade möjlighet att se finalen, så är jag totalt chockad!

Norge som vinnare?!?! 😮 En riktigt urdålig låt med en sångare som låter som en mistlur. Helt obegripligt. Jag är nog glad att jag inte såg finalen - för då hade jag antagligen blivit allt mer chockad under kvällen, över hur ruggigt dålig smak folk har...

Hur var det nu med östländernas grannröstning förresten? Enligt Björkman är det ju det som gör att vi aldrig vinner (samtidigt som det aldrig klagas på vårt eget grannröstande... ☺️ ) - men hur kunde då Norge vinna? Så j-a många grannländer har de väl inte...? 😎

Jag gillar inte heller det norska bidraget alltför mycket, men jämfört med de övriga bidragen så vete fasen om inte jag också hade satt den på segerpallen. Nån måste ju vinna 😄

Ang grannröstningen så är det bara trams från Björkman. Samtliga länder i Norden, bortsett från Finland, placerade sig rejält före Sverige. Och Island har ju som bekant inte ens ngt grannland fiska röster ur 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...