Sid (oregistrerad) Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 Jag är i färd att bygga en studio med ett "rum i rummet" som sångbås och är nu osäker på vad jag bör/skall/kan använda som ljudabsorbenter i sångbåset. 1. Till er som har byggt sångbås: Vad har ni använt som absorbenter? Material, märke etc 2. Är det lönt att bygga egna absorbenter av tex stenull eller mineralull och träramar+typ? Kan det bli bra? Är det någon som har testat det? I så fall, vilken isolering har ni använt? 3. Bör man täcka hela sångbåset med absorbenter eller endast delar av väggar, golv och tak? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 2. Är det lönt att bygga egna absorbenter av tex stenull eller mineralull och träramar+typ? Kan det bli bra? Är det någon som har testat det? I så fall, vilken isolering har ni använt? Har ingen koll alls på sånt här, men folk på ett amerikanskt forum jag kollar in ibland brukar säga att det blir mycket billigare och minst lika bra att bygga själv... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 kolla den här diskussionen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 jag har en böjd ikeaskumgummimadrass med ett sovsäckstak. Funkar att ta bort rumsakustik med, helt klart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zankan Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 Skall du bara spela in sång krävs inte så mycket egentligen 17 cm dämpar 100% ner till 500 Hz då blir det torrt...Personligen skulle jag köra någon typ av ecophon eller dylikt i hela taket.. Samt dämpa av väggar med justerbara akustiskt dämpande tyger för att kunna nyansera ljudet lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 kolla den här diskussionen hoho! Vilket härligt gäng. Nästan så man vill överge studioforumet och regga sig där. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 kolla den här diskussionen hoho! Vilket härligt gäng. Nästan så man vill överge studioforumet och regga sig där. 🙂 Vilket riktigt järngäng 🙂 kanske dit "Erik Hofstein" ska söka sig, för där verkar dom iaf vara seriösa 😉 *stooor ironi* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 kolla den här diskussionen hoho! Vilket härligt gäng. Nästan så man vill överge studioforumet och regga sig där. 🙂 Ja jäklar! Det va ingen dum idé 😉 Sid, en enkel sökning på sångbås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 kolla den här diskussionen hoho! Vilket härligt gäng. Nästan så man vill överge studioforumet och regga sig där. 😆 ja, ge mig cred för att jag hittade länkar om sångbås och tryckte ner ett annat forum på samma gång! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.