wicked_s Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 Har kollat runt här på forumen och läst om allas inlägg om olika ljudkort, alla verkar ju ha något fel, att de inte funkar med viss mjukvara eller dylikt. För tillfället sitter jag på ett Yamaha DS2416, som jag hade tänkt byta ut. Letar efter ett ljudkort som funkar bra ihop med min övriga utrustning: Cubase SX som jag kör under Windows XP på en Intel P4. Gitarr och bas lägger jag via min POD XT pro, digital ut. Kollar efter något som jag kan montera i mitt 19" rack, (försöker få bort alla lådor och manicker från bordet). Såg att någon rekommenderade M-Audio Delta 1010, lät ju schysst, någon som haft problem med detta kortet? Nån som kör det på samma konfiguration som jag nämnde ovan? Eller någon som har något annat kort att rekommendera? Vore riktigt tacksam för hjälp... weeiii 😆
Fredster Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 Har kollat runt här på forumen och läst om allas inlägg om olika ljudkort, alla verkar ju ha något fel, att de inte funkar med viss mjukvara eller dylikt. För tillfället sitter jag på ett Yamaha DS2416, som jag hade tänkt byta ut. Letar efter ett ljudkort som funkar bra ihop med min övriga utrustning: Cubase SX som jag kör under Windows XP på en Intel P4. Gitarr och bas lägger jag via min POD XT pro, digital ut. Kollar efter något som jag kan montera i mitt 19" rack, (försöker få bort alla lådor och manicker från bordet). Såg att någon rekommenderade M-Audio Delta 1010, lät ju schysst, någon som haft problem med detta kortet? Nån som kör det på samma konfiguration som jag nämnde ovan? Eller någon som har något annat kort att rekommendera? Vore riktigt tacksam för hjälp... weeiii 🙂 Det finns alltid någon som har problem med något ljudkort.....så kommer det alltid att vara. Dels beror det på drivrutiner mm....men en stor del även på vilken konfiguration man har. Undvik även att köra alltför mycket crackade pluggar o program osv.....(men det är ju en helt egen tråd 😎 ) Jag har bara hört positivt om det kortet. Har ju bra pris också!
joachime Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 Jag skulle satsa på ett RME-kort. Finns ett beggat Hammerfall på vendolin, se här, för 4000:- Stabila, går att bygga ut hur mycket som helst och funkar på låg latency. Du behöver liksom aldrig sälja ett sånt kort, bara bygga vidare.
Tobbe Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 Jag skulle satsa på ett RME-kort. Finns ett beggat Hammerfall på vendolin, se här, för 4000:-Stabila, går att bygga ut hur mycket som helst och funkar på låg latency. Du behöver liksom aldrig sälja ett sånt kort, bara bygga vidare. Om du vill ha detta kort se till att du inte har ett via-chip på ditt moderkort. Det blir nästan garanterat trubel.
Polder Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 M-Audio Delta 1010 finns rack monterat. M-Audio Delta 1010lt är bara kort o bantat version den första har fått mycket bra recensioner båda här på forumet och i tidningarna!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.