Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej, behöver en gittarförstärkare som ger bra häng vid låg volym och jag vill inte ha nåt distat hårdrocksljud utan bara lite crunch, använder nu en peavey classic 30watt som funkar hyffsat , finns det nån som vet någon ännu bättre?? gillar egentligen marshall jmp 1959 ljudet, men det blir för hög volym om man ska få ut nåt häng

Annons
Postat (redigerat)

Generellt så brukar stärkare (rör) men låg effekt 1-5 watt låta bra vid låg volym (då rören jobbar bra ändå p g a den låga effekten). Annars kan du prova en power soak mellan förstärkare och kabinett.

http://www.blackhearteng.com/bh1h.html

Har inte provat då jag inte spelar så mycket gitarr men denna ska enl. de som testat låta fint.

EDIT: La till en länk.

Redigerat av Gilbert
Postat

Jag vill bara tillägga och förtydliga. Vad gäller rörförstärkare brukar man generellt säga att rören låter bäst när de får anstränga sig lite lagom. Det finns undantag beroende på konstruktion men rent generellt: Vill man ha rördist vid låga volymer, köp då en förstärkare med lågt watt-tal. Lägg dock märke till att i denna produktgrupp finns både sånt som jag skulle vilja klassa som leksaker och sådana stärkare som verkligen håller kvalité. Lyssna och jämför!

Postat

ok, powersoak har jag kört en del ihop med en marshall men det blir grumligt.................det går inte att göra om en 100watts marshall till 25 watt om man tar bort tre rör?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.