ADM1993 Postat 12 maj 2009 Postat 12 maj 2009 Tjena! Nu har min första förstärkare gått sönder och jag måste köpa en ny. Behöver bara en vanlig combo förstärkare för att lira hemma lite grann. Undrade ifall Line 6 Spider III 30W var nått ni rekomendera? Eller rekomenderar ni kanske en annan ? Priset får liksom inte vara mer än 3000kr.. jag vet, tajt budget men så är det tyvärr.. Aja tack så mkt för alla förslag!
Thulesius Postat 12 maj 2009 Postat 12 maj 2009 Line 6 gör jättebra grejer men tyvärr är deras spider serie inte en av dem. Skulle undvika dem. Ett bra val av förstärkare för under 3000 tycker jag är peavey bandit. Enkelt att skruva fram ett hyfsat ljud och låter bra på lägre volymer.
DieHard (oregistrerad) Postat 12 maj 2009 Postat 12 maj 2009 Ta en titt på Peavy vypyr istället. Har inte testat än men lyssnat på de demos som finns och tycker den låter klart bättre än en spider. Kolla på peavys hemsida och på youtube.
Daniel H Postat 12 maj 2009 Postat 12 maj 2009 Jag tycker du ska ta dig en titt på Vox AD30! När jag har provat den så har jag gillat den.
hegobald Postat 12 maj 2009 Postat 12 maj 2009 Herrejösses.. Många rekomendationer här.. Men för att du ska få ett rättvist svar.. Vilken typ av musikstil lirar du mest??? För 3000:- kan du få mycket bra stärkarare.. Dom bästa får du dock som begagnade men dom är inte fy skam för det 😆
ADM1993 Postat 12 maj 2009 Trådstartare Postat 12 maj 2009 Herrejösses.. Många rekomendationer här.. Men för att du ska få ett rättvist svar.. Vilken typ av musikstil lirar du mest??? För 3000:- kan du få mycket bra stärkarare.. Dom bästa får du dock som begagnade men dom är inte fy skam för det 😆 Blir ju mest Hårdrock, Metallica stil och poprock, Green Day stil om man säger så. Vill gärna ha ett grymt ljud under solos. Det är som om min nuvarande förstärkare ska sprängar när jag lirar solos (det är inte jag som är problemet, jag lovar) , förstärkaren klara liksom inte två toner samtidigt om man säger så... Min polare har en LANEY LG20-R och den låter ganska bra enligt mig, men vet inte rikigt. Har ingen koll på sånt här, kan bara lira.
DieHard (oregistrerad) Postat 12 maj 2009 Postat 12 maj 2009 Ja då ska du definitivt inte lägga stålar på vox i alla fall. Den går helbort om man ska lira metal. Men annars är det bara gå till närmsta musikbutik och testa. Är det någon som ligger över budgeten finns det goda chanser hitta den på beggmarknaden. Annars kan du alltid lägga in en köpesannons på den.
Limpan Postat 13 maj 2009 Postat 13 maj 2009 Ja då ska du definitivt inte lägga stålar på vox i alla fall. Den går helbort om man ska lira metal. Men annars är det bara gå till närmsta musikbutik och testa. Är det någon som ligger över budgeten finns det goda chanser hitta den på beggmarknaden. Annars kan du alltid lägga in en köpesannons på den. Nja... Vox XL-serie är anpassad för modern rock & metal, den tror jag isåfall kan vara rätt go och ha om man vill ha med lite inbyggda digitala effekter för lite variation. Vox XL är mitt tips. Pssst.. såg denna på blocket: http://www.blocket.se/vasterbotten/Vox_ad3...;w=1&last=1
n0m0ney Postat 13 maj 2009 Postat 13 maj 2009 Jag kan verkligen rekommendera Peavey Vypyr. Enligt mig låter den absolut bäst inom den prisklassen. MVH Daniel
DieHard (oregistrerad) Postat 13 maj 2009 Postat 13 maj 2009 Nja... Vox XL-serie är anpassad för modern rock & metal, den tror jag isåfall kan vara rätt go och ha om man vill ha med lite inbyggda digitala effekter för lite variation. Vox XL är mitt tips. Och hur rolig låter den? Inte alls rolig. Det finns en anledning till att de som lirar metal kör med peavy, rectifier etc och inte med vox.
ADM1993 Postat 13 maj 2009 Trådstartare Postat 13 maj 2009 Och hur rolig låter den? Inte alls rolig. Det finns en anledning till att de som lirar metal kör med peavy, rectifier etc och inte med vox. Nja, jag vill inte köra metal. Som hårdast blir det ju liksom hårdrock, men mest pop-punk, alternativ-rock. Gör Laney några bra förstärkare för mina behov?
Riffraff Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Testade både Peavy Vypyr och Vox AD50VT (finns 15 och 30 Watt också som har samma funktioner). Det gick att få fram mängder av olika ljud båda förstärkarna. Framförallt från voxen. Så om du spelar allt från hårdrock - poprock - till odistad musik så är ju dessa förstärkare bra iom att det går att ratta fram många olika ljud... Men det bästa är som sagt att testa själv.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.