Jump to content
Annons

Confessions of a Star - That loving smile

Betyg  

9 röster

1. 1. Betyg

• 1 Suger
      0
    • 2 Nja
      0
    • 3 Bra
      3
    • 4 Mmm låter ju finfint
      3
    • 5 Underbart, jag laddar ned alla era 23 låtar nångång
      1

Recommended Posts

Mattias M (oregistrerad)
Postat

LÅTNAMN: That loving smile

ARTIST/GRUPP: Confessions of a Star

GENRE: Electrorock

LÅTLÄNGD: 4:35

KOMPOSITÖR: M Meijer & H Kristensson

PRODUCENT: Vi själva

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.2 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: That loving smile

Annons
Postat

Cymbaler och hihat är väldigt långt bort i mixen. Riden som sticker fram efter 2 minuter är väldigt statisk. Sången kanske snäppet stark.

Överhuvudtaget är det trummorna som är den svaga länken. Annars bra sjunget och snygga gitarrer.

Postat

🙂

Vad är det som händer med forumet? Nu spottar det ur högkvalitativa demos till höger och vänster.

Det här låter riktigt proffsigt!

Jag får lite Keane- och Muse-vibbar.

Kan bara bli högsta betyg.

Postat (redigerat)

Håller med Joachime, trummorna håller inte alls! Dels alldeles för lågt mixade, och dels lite trist ljud...

Väldigt schysst låt annars, och jag gillar sången!

Edit: en 4:a blev det allt. 🙂

Redigerat av android
Mattias M (oregistrerad)
Postat

Tack för den snälla kritiken. 😆 När jag nu lyssnar kan jag hålla med om att det blivit ett ganska tamt trumljud. Har spelat in med Roland V-Drums men har dock ej eq:ats/komprimerats vidare mycket. Saknas en del fyllighet i trummorna som ju nog bör åtgärdas... 🙂 Någon som har ett tips på exakt vad som bör göras förutom en viss volymhöjning?

Liknelsen med Muse & Keane gillas starkt! 🙂

Postat

Definitivt kommersiell potential, om det nu är meningen. Själv tycker jag att det låter en del eskobar, vilket kanske inte är en komplimang. Men det har ju gått bra för dem..

Går det att minska ner på det där hapsichord-aktiga ljudet lite? Att det är monotont är väl avsikten, men det blir lite tjatig (distraherande) utfyllnad när låten i övrigt känns rätt organisk, och är så bra att den klarar sig ändå. Sången är så bra att den borde få allt fokus den kan. Tänk t.ex intror utan hapsichord-ljudet. Ta in det senare kanske? Upp med trummorna som påpekats tidigare. Ja, det var vad jag tyckte. 😉

• 2 veckor senare...
Mattias M (oregistrerad)
Postat

Eskobar är också en trevlig kommentar.

Scrub: Du har rätt i att harpsichordljudet är tänkt att vara statiskt. Man älskar ju åttondedelar ☺️ Kanske är en aning starkt, man blir ju alltid lite blygsam med sången...har ju inte förrän nu börjat sätta mig in i det där med att skära i frekvenser o dyl så det kanske kan göra rum för både sång och synthljud 🙂

Lite sent svar kanske men har haft strul med datorn så...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.