Jump to content
Annons

Echo Audiofire's preamps v.s Art Tube preamps

Recommended Posts

StevenP (oregistrerad)
Postat

Jag har ett Echo Audiofire 4 kort som jag rådiggar som fan, men jag har ganska länge funderat på nu hur t.ex en Art Tube-preamp står sig mot de som finns inbyggda i Audiofire-korten?

Skulle det kunna tänkas bli någon väsentlig skillnad om jag skaffar mig en Art Tube preamp (som är någolunda billig) och kör via den istället för att köra via de som finns i ljudkortet?

Någon som har denna kombination?

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nej inget bättre. Kanske t om sämre.

Redigerat av DieHard
DieHard (oregistrerad)
Postat

Nej men om man tittar på priserna så ser jag att Echo Audiofire 4 kostar 3257:- på thomann och en Art Tube preamp ligger på runt tusingen. Man får ju det man betalar som sagt var. Och med det han redan har finns det knappast heller någon anledning använda en annan och någon som är sämre.

Postat
Nej men om man tittar på priserna så ser jag att Echo Audiofire 4 kostar 3257:- på thomann och en Art Tube preamp ligger på runt tusingen. Man får ju det man betalar som sagt var. Och med det han redan har finns det knappast heller någon anledning använda en annan och någon som är sämre.

Med detta resonemang så borde ART:en vara bättre då du betalar 900kr för endast en mickförstärkare (Art Tube MP Project Series). I AudioFire4s fall betalar man för 2st mickförstärkare, 2st AD-omvandlare, 4st DA-omvandlare, DSP för mjukvarumixer i kortet, MIDI-interface, FW-kretsar och en hörlursförstärkare.

Postat

Om man tittar på priserna.. så får man veta vad de kostar.

Om man lyssnar på dom.. så får man veta hur dom låter.

Jag har varit med och reparerat dyrare preamps och förvånats över en del kassa komponenter som sitter i dom. Gå inte efter priset så gör ni er själva en tjänst - lyssna på dom. Och lyssna på sakerna innan ni tittar på prislappen - placebo är inte att underskatta.

Jag har haft echo audiofire 4 och tyckte preampsen var helt okej men lite brusiga. Art tube preamp har jag inte testat.

StevenP (oregistrerad)
Postat

Hmm..okej..tack för svaren boys! Tror jag skippar Art:en då då. Jag är ganska enig att man får det man betalar för i väldigt många fall. Blir nog fan en ny mick i stället kanske...

Postat

Jag har en art tube och ett edirol ljudkort, ljudet blir varken sämre eller bättre genom preampen. varför jag köpte en art-tube på den tiden var för att jag ville koppla en kompressor mellan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.