Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Har själv spelat på en variant som hade dubbla lådor. Min uppfattning är att detta är en kul grej som inte är kul. Det ljudet som kom ur den stacken hade, i mina öron, inget att göra med Marshall och väldigt lite att göra med gitarrförstärkare värda namnet.

Postat

Jag har en stående i garderoben. Alltså inte de där mini-stackarna så refereras till ovan, utan den där som är dryga metern hög med 2 lådor och en topp.

Kan kolla hur många watt den är på, när jag kommer dit. En söt liten sak för småplinkande snarare än riktigt lir ...

Postat
Jag antar att du menar en sånn här:

MS2_front.jpg

? 😆

Min kompis ställde en sådan på scenkanten och mickade ut den, mest för att driva med metall-bandet som var huvudband och hade täckt över sina Marshall-stackar (fullstorlek) så att de inte skulle synas då "sketna" förbandet spelade.

Fast det hördes inte mycket...

Postat
... / Kan kolla hur många watt den är på, när jag kommer dit /...

Den heter Marshall Lead 12 och vad jag kan se så är den på 12W.

1x8 eller 2x16 ohm.

Postat

Har haft en lead 12 när jag var yngre, fast inte stackversionen, den finns i vanlig combo också. Inte mycket att hänga i granen vad jag minns, men ok som sovrumsförstärkare att plinka på hemma. Lite inflexibel eq-mässigt om jag minns rätt, det är ett grundsound som gäller, men gillar man det är den nog ok.

Tror inte dom görs längre, men jag tror jag sett stacken på MUG i gbg för ett tag sen.

/Andreas

Postat

Den är väl som det sägs här ovan, mest gjord för sovrumsplink.

Jag köpte min beggad nångång 1999-2000. Minns inte för hur mycket.

Mest en kul grej, faktiskt, för att den ser lite ball ut. Men jag använder den inte längre.

• 3 veckor senare...
Postat
Jag antar att du menar en sånn här:

MS2_front.jpg

? 😉

Hehehe jag har införskaffat den där jag, med full kraft i batteriet så låter den rätt bra för storleken.

Jag såg på ett klipp där en sådan där är kopplad till en fullstor, det är så jag har tänkt för den har den där sköna retro 70 tals overdriven, lite kul för en ringa penning eller tja jag gjorde ett byte inte fasiken köper jag en sådan där liten lus för 500kr när det finns bra 10w för 700-

Den är kul helt enkelt där den står bredvid min gitarr.

Postat

Var inne på MUG häromdan, och till min förvåning var ministacken inte en lead 12, utan något annat i samma format. Minns inte vad den hette nu, men det var lite gotiskt "hårdrocks"-typsnitt på fronten. Fortfarande Marshall dock. Vet inte om det kanske är lite fetare ljud i den, den såg lite styggare ut i alla fall.

/Andreas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.