Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! 🙂 Jag undrar om det Ă€r nĂ„gon som vet var man kan köpa en marshall mini stack och hur mĂ„nga watt den har och om den Ă€r bra mm.

MVH Albin

Annons
Postat

http://www.thomann.de/se/marshall_ms4_micro_stack.htm

HĂ€r finns det en liten större ministack som Ă€r batteridriven. KAn berĂ€tta eftersom jag har en egen Ă€r att det Ă€r JÄTTE dĂ„lig ljudkvalitet. 500 spĂ€nn ja det blir ju ingen bra förstĂ€rkare för dom pengarna men man anvĂ€nder den nog mest som en kul grej.

Hoppas det hjÀlpte:P

Postat

Har sjÀlv spelat pÄ en variant som hade dubbla lÄdor. Min uppfattning Àr att detta Àr en kul grej som inte Àr kul. Det ljudet som kom ur den stacken hade, i mina öron, inget att göra med Marshall och vÀldigt lite att göra med gitarrförstÀrkare vÀrda namnet.

Postat

Jag har en stÄende i garderoben. AlltsÄ inte de dÀr mini-stackarna sÄ refereras till ovan, utan den dÀr som Àr dryga metern hög med 2 lÄdor och en topp.

Kan kolla hur mÄnga watt den Àr pÄ, nÀr jag kommer dit. En söt liten sak för smÄplinkande snarare Àn riktigt lir ...

Postat
Jag antar att du menar en sÄnn hÀr:

MS2_front.jpg

? 😆

Min kompis stÀllde en sÄdan pÄ scenkanten och mickade ut den, mest för att driva med metall-bandet som var huvudband och hade tÀckt över sina Marshall-stackar (fullstorlek) sÄ att de inte skulle synas dÄ "sketna" förbandet spelade.

Fast det hördes inte mycket...

Postat
... / Kan kolla hur mÄnga watt den Àr pÄ, nÀr jag kommer dit /...

Den heter Marshall Lead 12 och vad jag kan se sÄ Àr den pÄ 12W.

1x8 eller 2x16 ohm.

Postat

Har haft en lead 12 nÀr jag var yngre, fast inte stackversionen, den finns i vanlig combo ocksÄ. Inte mycket att hÀnga i granen vad jag minns, men ok som sovrumsförstÀrkare att plinka pÄ hemma. Lite inflexibel eq-mÀssigt om jag minns rÀtt, det Àr ett grundsound som gÀller, men gillar man det Àr den nog ok.

Tror inte dom görs lÀngre, men jag tror jag sett stacken pÄ MUG i gbg för ett tag sen.

/Andreas

Postat

Den Àr vÀl som det sÀgs hÀr ovan, mest gjord för sovrumsplink.

Jag köpte min beggad nÄngÄng 1999-2000. Minns inte för hur mycket.

Mest en kul grej, faktiskt, för att den ser lite ball ut. Men jag anvÀnder den inte lÀngre.

• 3 veckor senare...
Postat
Jag antar att du menar en sÄnn hÀr:

MS2_front.jpg

? 😉

Hehehe jag har införskaffat den dÀr jag, med full kraft i batteriet sÄ lÄter den rÀtt bra för storleken.

Jag sÄg pÄ ett klipp dÀr en sÄdan dÀr Àr kopplad till en fullstor, det Àr sÄ jag har tÀnkt för den har den dÀr sköna retro 70 tals overdriven, lite kul för en ringa penning eller tja jag gjorde ett byte inte fasiken köper jag en sÄdan dÀr liten lus för 500kr nÀr det finns bra 10w för 700-

Den Àr kul helt enkelt dÀr den stÄr bredvid min gitarr.

Postat

Var inne pÄ MUG hÀromdan, och till min förvÄning var ministacken inte en lead 12, utan nÄgot annat i samma format. Minns inte vad den hette nu, men det var lite gotiskt "hÄrdrocks"-typsnitt pÄ fronten. Fortfarande Marshall dock. Vet inte om det kanske Àr lite fetare ljud i den, den sÄg lite styggare ut i alla fall.

/Andreas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.