Jump to content
Annons

Vilken "synt" på Thåströms senaste?

Recommended Posts

Peekaboo Mirror (oregistrerad)
Postat

Hej

Undrar om det är någon som har koll på vad det är för synt/klaviatur/plug-in som används på Thåströms senaste album (Kärlek är för dom) ? I konvalutet finns det en bild på en Korg så jag antar att det är den som har använts vid inspelningen men jag har ingen aning om vilken modell det är.

Vore mycket tacksam om någon som kanske vet eller har en aning kunde svara en gitarrist som inte har koll på syntar 😆

Annons
Postat

Bild?

Har inte kommit mig för att köpa skivan än (bara lyssnat på spotiy), så jag kan inte kolla själv.

Jag skulle ju gissa på att det är en del olika grejer de använder. Det var ett reportage i MM/Studio för ett tag sedan...

Postat

Hej

Har inte hittat någon annan bild än denna; http://www.ulfrockisivarsson.com/Links/files/page5_1.jpg

Har läst reportaget men kan inte minnas att det stod något om vilka syntar de använde. Det sound jag är mest nyfiken på är det som hörs på låten Linnéa om det kan va till ngn hjälp.

post-21623-1242588265.jpg

Postat

Det där är en Korg MS20. (Fast troligen den lilla hårdvarucontrollern som hör till Korg Legacy Collection-mjukvarusyntharna.)

Postat (redigerat)

Det där är originalet, android. Har inte du också en sån?

Och en för mig helt obegriplig patch..

Redigerat av laxlaxlax
Postat

Nix, jag har varken originalet eller VST-kopian, tyvärr.

Var på väg att köpa en för några år sedan, men tyckte att de 4-5000kr som de gick för då var i mesta laget... Nu går de för minst det dubbla! 😉

Postat (redigerat)
Nix, jag har varken originalet eller VST-kopian, tyvärr.

Var på väg att köpa en för några år sedan, men tyckte att de 4-5000kr som de gick för då var i mesta laget... Nu går de för minst det dubbla! 😏

Aha! kom ihåg att du annonserade både här och där och tänkte att du hade köpt.

Köpte min precis innan hypen. Men så jäkla bra är den ändå inte, kan jag trösta dig med. Att ens kalla den semi-modulär är allt annat än sant. Men vacker är den iallafall.

EDIT Peekaboo:

Menar du basgången?

Redigerat av laxlaxlax
Postat

Tack!

Ja, det var basgången jag menade. Är det Korgen på bilden som står för den? Den finns alltså som mjukvarusynt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.