Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Installerade Cubase först, sen uppdaterade till senaste versionen där License Center ingick, satte i USB-nyckeln och installerade drivrutinerna till den. Startade sen SX 3 och den började skrika om att jag inte hade någon licensnyckel och när man tryckte på att man skulle få välja licens så var allt på USBn grått, man kunde inte markera något.

Vad kan vara fel?

Redigerat av Sartic
Annons
Postat

Om du bara startar LCC, vad ser du för några licenser där?

Jag kommer inte ihåg riktigt hur det fungerade med uppdateringar, men har du haft en tidigare version med parallellportsdongel, så bör du nog flytta över den licensen till USB-nyckeln.

Har du kört med någon piratkopia, så har jag för mig att det kan bli trassel med äkta. Om jag kommer ihåg rätt, så behöver man ändra något i Windows-registret, men snacka med supporten hos MI7 så hjälper de dig i så fall med vad du behöver göra.

Postat (redigerat)

Det är inte en piratkopia. Och licensen är överflyttad för länge sen. Halion och Hypersonic står det.

Men, nu startar Cubase om man klickar cancel när den frågar om licens och man kan använda det hur bra som helst. Men det är ju irriterande att den säger Error varje gång.

Redigerat av Sartic
Postat

Står det HALion i licenserna???

Det gör det inte hos mig, jag hittar den inte ens i en enda mapp i hela datorn...

Hos mig står det en uppdelning i en 25-timmars licens, kallad 25 h-license, och en vanlig Cubase-licens, kallad Cubase license.

Postat
  Sartic sa:
Det är inte en piratkopia. Och licensen är överflyttad för länge sen. Halion och Hypersonic står det.

Men, nu startar Cubase om man klickar cancel när den frågar om licens och man kan använda det hur bra som helst. Men det är ju irriterande att den säger Error varje gång.

Står inte Cubase med i listan i LCC...? Det borde det göra.

Det låter nästan som om det skulle vara något strul med USB-porten eller att drivrutinerna inte är riktigt rätt installerade eller något. Har du testat nyckeln i någon annan USB-port? Det kan ju kanske vara något strul om den använda USB-porten delar IRQ med grafiken eller något annat som används frekvent... 😎

Installera för säkerhets skull också den nyaste LCC-versionen: http://www.elicenser.net/en/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.