herwhisper Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 (redigerat) LÅTNAMN:Abomination ARTIST/GRUPP:Her Whisper GENRE:Metal LÅTLÄNGD:4:53 KOMPOSITÖR:Her Whisper PRODUCENT:Hmmm....Her Whisper EV. MEDVERKANDE:**** INSPELNINGSÅR:2004 FORMAT: Mp3 STATUS: Färdig... LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Så då var låten klar. var och spelade in två låtar med bandet. Fick släpa med mig mina grejor. Jaja, det va kul i alla fall. Skulle va kul att höra lite kommentarer på mixning, eller vad ni känner för att kommentera. www.herwhisper.net Redigerat 12 december 2004 av herwhisper
Ken Kängström Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 ojojoj... detta var snyggt som tusan. Får man fråga hur ni har arbetat för att få det gitarrljudet? Toppbetyg från mig =).
herwhisper Postat 7 december 2004 Trådstartare Postat 7 december 2004 Tja, gitarristen fick spela genom en pod xt. Poden är väll kanske inte mest känd för sitt feta distljud 😆 så jag fick eqa en hel del, samt använda vintagewarmer för att feta till ljudet. Och först (och sist med för den delen) så la jag en kompressor.
Ken Kängström Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 Okej det var ett fett och massivt ljud iaf tyckte jag hehe. =)
Debree Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 Inte min tékopp, men jag tycker det låter bra! Snygg och fet ljudbild.
punkrockdude Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 (redigerat) Är kick och virvel triggade? I sådana fall, spelades de in med vanlig mikrofon eller trigg mikrofoner? Redigerat 8 december 2004 av punkrockdude
herwhisper Postat 8 december 2004 Trådstartare Postat 8 december 2004 Är kick och virvel triggade? I sådana fall, spelades de in med vanlig mikrofon eller trigg mikrofoner? Ja, alla trummor är triggade. Jag mickade upp trummsettet med ett gäng superkassa mickar. Förutom OH, där körde jag Röde NT1a. sedan så använde jag mig av Drumagog för att trigga till lite roligare ljud.
punkrockdude Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 (redigerat) Jag undrar ifall det är lättare att trigga signal som fångats upp av en trig mik. Ibland kan det vara väldigt svårt/omöjligt att trigga vissa partier ifall ens trummis slår väldigt inkonsikvent. Speciellt under march partier där virvlande pågår Redigerat 8 december 2004 av punkrockdude
herwhisper Postat 8 december 2004 Trådstartare Postat 8 december 2004 Jag undrar ifall det är lättare att trigga signal som fångats upp av en trig mik.Ibland kan det vara väldigt svårt/omöjligt att trigga vissa partier ifall ens trummis slår väldigt inkonsikvent. Vet faktiskt inte, har aldrig använt en riktig trigg mick. Men om trummisen är lite osäker och slår olika hårt så lägger du bara en kompressor före drumagog. Men kör inte kompressorn för hårt, då blir det inte så mycket liv i trummorna.
herwhisper Postat 12 december 2004 Trådstartare Postat 12 december 2004 Nu så funkar länken igen! Tyck gärna till 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag
freddie Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Proffsigt som vanligt från Her Whisper. Hade iof inte förväntat mej nåt annat 🙂
Einar Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Tack! Som fan av cradle of filth blev man ju inte besviken... Maffigt! Det enda jag skulle invända mot handlar om sången, men det är ju bara en smaksak... Så det funkar säkert finfint i de kretsar där denna genre gäller! Men förutom det, så kan jag störa mig lite på att sången är lite falsk ibland. Produktionen och bakgrunden är kanon!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.