Jump to content
Annons

Vilken dator hade ni valt?

heavyhans (oregistrerad)

Recommended Posts

heavyhans (oregistrerad)

Vilken dator hade ni valt om det stod mellan

en laptop med en AMD 64 3400+ processor

eller

en laptop med en Pentium M 1,8 GHz processor?

Tillverkaren (Fujitsu-Siemens) och resten av innehållet är det samma, 512 i RAM,

60 GB HD,ATI Radeon 9700 128 MB grafik, 15,4" Widescreen skärm,

DVD brännare Double layer, 1 st firewire, 3st USB 2.0.

Dela på andra sajter

Annons

Pentium M alla gånger. Sägs ju att den motsvarar det dubbla i Ghz jämfört med andra, mer troligt är väl att man kan plussa på 1 Ghz. Men den är otroligt tyst!

Edit: förutsätter att du skall använda den för musikbruk

Redigerat av Mannex
Dela på andra sajter

jesper (oregistrerad)

Beror väl lite p åvad du ska använda datorn till. AMD är väl kända för bättre prestanda om man spelar mycket, men själv har jag alltid kört pentium. ANtar också att du inte ska spela så mycket på en laptop så jag säger pentium.-..

Dela på andra sajter

Min gamla siemensburk spinner fortfarande på riktigt bra 😆 Själv skulle jag välja Pentium då jag har haft dålig erfrarenhet av en AMD dator... om detta berodde på själva processorn eller inte vet jag inte men det gör iaf mitt val.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.