bergis Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 Har en mbox som jag haft nått år och använt till min bärbara. Nu för ett par veckor sen införskaffade jag en ny dator. Dell inspiron 8600c, 1024mb, och allt har funkat strålande TILLS jag satte på fantonmatningen, då slocknade kortet. drog ur sladden och satte in den igen-det fungerade igen utom när fantomknappen trycks in. Då händer samma sak igen?? Fungerar på min gamla slöa dator varför inte nu?? Snälla hjälp!
AndyPandy Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 Det måste ju vara något med att strömförsörjningen från den nya datorn är för svag. Kolla upp med Dell om det finns några data som beskriver detta.
bergis Postat 7 december 2004 Trådstartare Postat 7 december 2004 Har kollat upp det och jämfört med min gamla.. Rotnav bla bla ger 500mA, egna resurser- mbox tar 480mA i resurser + 48 % i bandbredd. Samma på båda fast den nya har 2 fysiska usb portar men ett gäng i enhetshanteraren.. Fattar ingenting! Allt funkar ju felfritt i övrigt!!.. Jag har prövat detta med mboxen endast inkopplad, utan några program öppna. funkar ej vilket som.. Min dator är ju med i topp 3 på digis forum. Borde funka! IrQ vet jag inget om, kan det spöka? Kan det vara nåt program som vill ha allt när mboxen vill ha mer??
freddo Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 (redigerat) Mbox kräver ström :-) klippt från hemsidan: 100% USB* powered * Passive USB hubs are not supported Din USB hub/port saknar strömförsörjning, kanske? (isf, köp en USB hub med nätadapter, inte så portabelt dock) Edit: ursäkta detta inlägg, lite för mycket i skallen nu. Med en strömlös port borde det ju inte fungera alls 😛 Redigerat 7 december 2004 av freddo
freddo Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 (redigerat) Nya datorn har belastningsskydd på usb-porten...? Det ligger på gränsen eller om strömförsörjningen sviktar (dvs ger inte fullt 500 mA). Du har inte möjlighet att prova på en likadan dator? Redigerat 7 december 2004 av freddo
bergis Postat 7 december 2004 Trådstartare Postat 7 december 2004 Från enhetshanteraren: Navet har egen strömförsörjning. Tillgänglig strömstyrka (tot) 500mA per port Nödvändig strömst. mbox 480mA Allt funkar ju förutom fantomkraften..!!!!!!!! Då dör den.
bergis Postat 7 december 2004 Trådstartare Postat 7 december 2004 Tyvärr så har jag inte den möjligheten.. kan man ändra den funktionen nånstans ? Känner en som nyss köpt en stationär dell-samma märke men ej modell. På den funkar det bra. borde det inte vara så på alla nya datorer då. Tack för all hjälp! Måste lösa det här nu! datorn var inte den billigaste..så aiii.
Baltazar Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 Jag föreslår att du skriver ett inlägg på http://forum.sweclockers.com/ kan dom det inte där.. ja du då vet jag inte vem som skulle kunna ha lösningen 😛 Länk Lycka till!!
ostkaka Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 Läs ledaren i näst senaste studio där skriver Olsberg om det....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.