peer (oregistrerad) Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 (redigerat) Hej! Vi söker musikproducenter för hel eller deltidsjobb. Ett väldigt kreativt och roligt jobb kan vi erbjuda. Du bör vara ganska kunnig och ha bra känsla för ljud. Även "smalare" genres är intressanta. Man behöver inte vara bäst på allt. Om du t.ex. är grym på electro eller blues eller folkmusik osv så kan det passa också. Maila mig gärna om du är intresserad. Mvh Peer p2009a@rocketmail.com Redigerat 8 maj 2009 av peer
Matsumon Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 Hej!Vi söker musikproducenter för hel eller deltidsjobb. Ett väldigt kreativt och roligt jobb kan vi erbjuda. Du bör vara ganska kunnig och ha bra känsla för ljud. Även "smalare" genres är intressanta. Man behöver inte vara bäst på allt. Om du t.ex. är grym på electro eller blues eller folkmusik osv så kan det passa också. Maila mig gärna om du är intresserad. Mvh Peer p2009a@rocketmail.com Vilka är "vi" då? 😄
peer (oregistrerad) Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 "Vi" tar gärna emot ett mail om du är intresserad. Vilka är "vi" då?☺️
cRiTza Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 Jag har också skickat mail, inget svar....................hmm någon anledning finns ju till att han inte svarat.
jockmic Postat 18 maj 2009 Postat 18 maj 2009 Nåja, det hör väl till gott omdöme att skriva och tacka för visat intresse men att det där var för utflippat för oss! 🙂 /Jocke
peer (oregistrerad) Postat 19 maj 2009 Postat 19 maj 2009 Hallå alla. Jag svarar på alla mail. Men intresset har varit väldigt stort och det tar lite tid att hålla 30-40 email-konversationer igång samtidigt. Särskilt som jag inte vill använda så mycket "copy-paste" svar. Dessutom så har jag varit och är jag bortrest för stunden. Men jag lovar att svara alla, även om det kan ta någon dag extra. Hoppas ni har förståelse. Och tack till alla som svarat! Peer
peer (oregistrerad) Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 Hallå! Vi behöver fler begåvade musikproducenter till vårt grymma team! Stimulerande,fritt och kul! Maila på p2009a@rocketmail.com
Jon Rinneby Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 Hallå! Vi behöver fler begåvade musikproducenter till vårt grymma team! Stimulerande,fritt och kul! Maila på p2009a@rocketmail.com You've got mail 😉
nattvaktaren Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 Det här var väl inte alls nåt "del- eller heltidsjobb", om jag minns rätt? Snarare en småsunkig business där endast icke Stim-anslutna var önskvärda, eftersom man då kan mjölka deras verk mer effektivt? Rätta mig gärna om jag har fel.
laxlaxlax Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 (redigerat) Peer, vad hindrar er från att skriva ert företags namn och berätta vad ni sysslar med? ..förutom att ni isåfall skulle kunna anses en smula mer seriösa och ärliga mot dom som söker jobb hos er. Redigerat 19 november 2009 av laxlaxlax
yaleed Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 Hallå! Vi behöver fler begåvade musikproducenter till vårt grymma team! Stimulerande,fritt och kul! Maila på p2009a@rocketmail.com Om ni va så grymma borde ni väl ha råd men en site och egen mail adress plus att ni skulle väl då inte behöva smussla och vara så hemliga... eller det kanske är Mutt lang undercover =)
Jon Rinneby Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 (redigerat) Tur man är med i STIM 😲 Följer denna tråd med spänning... Redigerat 19 november 2009 av Yllet
nattvaktaren Postat 20 november 2009 Postat 20 november 2009 Om ni va så grymma borde ni väl ha råd men en site och egen mail adress plus att ni skulle väl då inte behöva smussla och vara så hemliga... eller det kanske är Mutt lang undercover =) Dom ville nog inte skylta med att det handlade om att bygga upp en pool av ostimmad musik. Helt vanlig royaltybaserad förmedling av verk till reklambranschen, så vill jag minnas att det var tänkt. Minus sånt jobbigt skit som organiserade upphovsmän och skälig ersättning då... Rätta mig gärna om jag har fel, mr trådskapare.
peer (oregistrerad) Postat 20 november 2009 Postat 20 november 2009 (redigerat) Dom ville nog inte skylta med att det handlade om att bygga upp en pool av ostimmad musik.Helt vanlig royaltybaserad förmedling av verk till reklambranschen, så vill jag minnas att det var tänkt. Minus sånt jobbigt skit som organiserade upphovsmän och skälig ersättning då... Rätta mig gärna om jag har fel, mr trådskapare. Hej Nattvaktaren. Jag föredrar att inte hamna i långdragna diskutioner med folk som inte har information om vad dom pratar om. Men vi har många glada upphovsmän som jobbar hos oss och tjänar bra med pengar på sin musik. Det tycker vi är jättebra. Och med detta tackar jag för mig i denna diskussion. Men pratar gärna musik och jobb. Tach och trevlig helg! Peer Redigerat 20 november 2009 av peer
yaleed Postat 20 november 2009 Postat 20 november 2009 Hej Nattvaktaren. Jag föredrar att inte hamna i långdragna diskutioner med folk som inte har information om vad dom pratar om. Han har "information om vad han pratar om" han saknar bara information om er =)
peer (oregistrerad) Postat 20 november 2009 Postat 20 november 2009 😄 Han har "information om vad han pratar om" han saknar bara information om er =)
nattvaktaren Postat 20 november 2009 Postat 20 november 2009 Hej Nattvaktaren. Jag föredrar att inte hamna i långdragna diskutioner med folk som inte har information om vad dom pratar om. Men vi har många glada upphovsmän som jobbar hos oss och tjänar bra med pengar på sin musik. Det tycker vi är jättebra. Och med detta tackar jag för mig i denna diskussion. Men pratar gärna musik och jobb. Tach och trevlig helg! Peer Du behöver inte alls vara långdragen, det räcker med att tydligt och klart berätta om din affärsidé när du annonserar efter material. Eller tycker du det är alldeles orimligt?
peer (oregistrerad) Postat 20 november 2009 Postat 20 november 2009 Du behöver inte alls vara långdragen, det räcker med att tydligt och klart berätta om din affärsidé när du annonserar efter material.Eller tycker du det är alldeles orimligt? Hej igen Nattvakten. Nej då. Inte alls orimligt. Det är bara det att traditionellt så har detta varit ett känsligt ämne i vissa läger med s.k "buy outs". Därför har vi hållit låg profil. Men det är inget ovanligt och inget konstigt med det förfarandet. Väldigt många t.ex. reklambyråer och liknande gör det. I dagens läge då det kan vara knepigt för många att överhuvudtaget få betalt för sin musik, så erbjuder vi pengar i handen direkt för musiken och jobbet. Det har inneburit att man plötsligt kan leva på sin musik. Något vi, och dom som jobbar hos oss, upplever som väldigt possitivt. Så det är inget "småsunkigt" runt detta. Sedan är det inte för alla. Tjänar man redan mycket pengar på sin musik så ska man sannolikt inte göra detta. Men det kan vara ett bra alternativ för andra. Så det är ett mycket seriöst bolag. Vi har bara valt att ta det lite lugnt av ovan nämda anledning. Hoppas detta besvarar åtminstone en del av dina frågor. Trevlig helg! Peer
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.