Jump to content
Annons

Dual Processors & Gigastudio?

Recommended Posts

Ålahue (oregistrerad)
Postat

Undrar om någon kör Gigastudio 1/2/3 med ett Dual Processor system som Dual Xeon eller Dual Opteron! Finns det nån som vet om detta går? Behöver både bra ljudbibliotek och en jävla massa CPU-kraft för alla pluggar. Kör förresten Cubase SX och Reason oxå och Gigastudio kommer att användas i REWIRE mode.

MVH

😉

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Jag körde..eller kör fortfarande en gammal Dual PIII-setup och Windows XP och det funkar alldeles utmärkt... Bara operativet och det tilltänkta programmet stödjer en DualCPU setup så ska det funka... det bästa är att vända sig till repsektive tillverkares support och/eller dess forum o där fråga om hjälp.

Cubase VST vet jag fungerar med Dual setup..jag har kört det själv tidigare och det blev en enorm skillnad i prestanda... men vet inte hur SX funkar med DualCPU idag...( kör min nuvarande musikdator på en enkel AMD XP3000+ )

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.