Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Gibson Hummingbird är ju nåt alldeles extra. Jag har en svart Epiphone jumbo, men polarn har en äkta sunburst Hummingbird. Det är orättvist...

I Stones Angie spelar de på Gibson Hummingbird.

Postat

Den där är bara skit, funkar bra som prydnad på väggen men som instrument är det inget att hurra för.

Jag personligen tycker inte att den riktiga hummingbirden (Gibson) är så värst bra för vad man betalar (tycker jag gäller alla akustiska Gibson) och Epiphonen kommer inte ens i närheten av den.

Låter bara sträng om den, ingen träkärna alls.

Postat
Den där är bara skit, funkar bra som prydnad på väggen men som instrument är det inget att hurra för.

Jag personligen tycker inte att den riktiga hummingbirden (Gibson) är så värst bra för vad man betalar (tycker jag gäller alla akustiska Gibson) och Epiphonen kommer inte ens i närheten av den.

Jaha, där försvann den glädjen över att hitta gitarren. Men håll med om att den svarta är riktigt fin?! 😄

Får väl hålla fast vid mitt tidigare val, Cort MR 710F.

Postat

Polarns Hummingbird låter kanon, Stones använder dem mycket och jag gillar det soundet. Men om det är värt stålarna för vad en äkta kostar, det vete 17.

Vad tycker du är riktigt bra då? Martin?

en Epiphone JUmbo jag har tycker jag har tappat lite av klangen med åren, kanske inbillning.

Postat
Polarns Hummingbird låter kanon, Stones använder dem mycket och jag gillar det soundet. Men om det är värt stålarna för vad en äkta kostar, det vete 17.

Vad tycker du är riktigt bra då? Martin?

en Epiphone JUmbo jag har tycker jag har tappat lite av klangen med åren, kanske inbillning.

Dags för nya strängar? 😄 Thomastik Infelds Spektrum kan göra underverk för de flesta akustiska gitarrerna.

Postat
Dags för nya strängar? 😉 Thomastik Infelds Spektrum kan göra underverk för de flesta akustiska gitarrerna.

Ska snart byta strängar på min akustiska, vart kan man köpa dessa strängar?

Postat
Ska snart byta strängar på min akustiska, vart kan man köpa dessa strängar?

Jag brukade köpa dom på musikaffären nere vid Hötorgets t-banestation.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.