Jump to content
Annons

Klarar Reason Dual Processor system?

Recommended Posts

Ålahue (oregistrerad)
Postat

Jag undrar om det är någon som vet om Reason kan köras med en Dual Opteron eller Dual Xeon (helst även dennes sista kärna "nocona" med EM64T)?

Kör Cubase med Reason Rewire men även Gigastudio & Halion och jag behöver mer CPU-kraft.

😉

Annons
Postat (redigerat)

Först och främst måste ditt OS stödja fler än en processor (XP Pro klarar 2st. Home klarar bara 1). Sen måste programmen du använder stödja fler. Reason stödjer flera processorer vad jag har läst. Cubase SX stödjer fler har jag för mig. Helt säkert är att man kan köpa en 64bitars version av programmet som funkar bra med 64bitars versionen av XP (dagens processorer går bara i 32bitar).

Du kan däremot få det att gå snabbare ändå iom att andra program kan köras på den andra processorn.

Redigerat av Nanne

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.