Jump to content
Annons

Vad hette tråden/låten?


Recommended Posts

Hej!

Jag letar efter en tråd som handlade om "catchiga" låtar, med diverse youtube-länkar i. Anledningen är att en av låtarna klistrat sig fast i mitt stackars huvud och vägrar släppa.

Jag måste helt enkelt få höra den igen...

Tråden är nog minst någon månad gammal, och jag har verkligen försökt söka på olika sätt, men förgäves, jag verkar inte hitta rätt nyckelord.

Temat kan också ha varit typ irriterande/dåliga låtar som är ovanligt trallvänliga, minns inte den exakta ordalydelsen. Den som läst tråden vet nog vilken jag menar. Vill minnas att det fanns referenser till "Sugar Sugar" med The Archies och eventuellt "Hubba hubba zoot zoot" (den sista kan ha varit en annan tråd).

Är tråden borttagen kanske?

I vilket fall skulle jag vara nöjd om någon ger mig namnet på låten jag söker. Det var en svartvit video från 60-talet(?) med en kuliss som såg ut som ett ritat hus. Refrängen består av nonsenstext i stil med "Ooooweee, chippi chippi shoop shoop". Hela låten är ganska barnsligt uppbyggd, nästan otäckt trallvänlig och var förmodligen en one-hit wonder på sin tid.

Är det nån som vet vad jag svamlar om?

Snälla hjälp en förvirrad stackare, åldersdemensen har tydligen kickat in redan innan 30 fyllda. :rolleyes:

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Never mind, jag hittade den nu med lite kreativt googlande.

Sökte på "one hit wonder" och hittade One hit wonder central.

Sen var det bara att bläddra årsvis. Guld värd!

Låten hette "Chirpy chirpy cheep cheep" med "Middle of the road" från 71.

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...