Guitar Nilsson Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Nu när jag laddat upp ett par av mina låtar från cdn fr -95 och sen lyssnat har jag tyckt det låtit ganska dåligt, man kan speciellt höra ett vasst biljud på sången. Jag trodde det berodde på mp3-rippningen, men det låter lika när jag lyssnar direkt på cdn i laptopens hörlursuttag. I mina andra cd-spelare hörs inte ljudet... Kan det bero på cdspelaren i laptopen? DEt är kanske därör ni tycker det låter gammal svartvit tv i bland... Eller är det hörlursförstärkaren som är kass? Om jag lyssnar på Accu Radio country (webradio) hör jag samma vassa sångljud fast lite mindre... Om jag lyckas göra nån bra inspelning och lägger ut på diverse nåtforum är det ju inte kul om laptopen sabbar ljudet. Någon som känner igen det här? Nu hör jag på det här ganska nyinspelade genom Accu radion Gunpowder & Lead Miranda Lambert Crazy Ex-Girlfriend Lambert / Little Columbia 2007 Och det låter skapligt distat. Fast det kan väl bero på överföringen hit... Hmmmm
Tilly Postat 13 maj 2009 Postat 13 maj 2009 Om du hör samma vassa ljud när du lyssnar på webradio så borde det ju inte vara cd-spelare. Har du kopplat hörlurarna direkt in till laptopen?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.