Memphis Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 (redigerat) http://www.jesper.nu/filmer/tecknat/5811-S...i_Disneyfilmer/ 😮 😑 Snacka om lack på fantasi! 😆 Redigerat 6 maj 2009 av Memphis
Micke H Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 http://www.jesper.nu/filmer/tecknat/5811-S...i_Disneyfilmer/ 😮 😑 Snacka om lack på fantasi! 😆 Utan att folk märkte? Jag trodde det där var ganska så välkänt. 😛
Micke H Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 Alltså, hur kan ni ärligt säga att ni har sett Robin Hood och inte fått MER än en Djungelbook-vibb? Lille John är ju för fan en ren kopia på Baloo! Han använder till och med samma uttryck ("störtskönt" och liknande) och spelas av samma röstskådespelare!
hwasser Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 Alltså, hur kan ni ärligt säga att ni har sett Robin Hood och inte fått MER än en Djungelbook-vibb? Lille John är ju för fan en ren kopia på Baloo! Han använder till och med samma uttryck ("störtskönt" och liknande) och spelas av samma röstskådespelare! 😄 För att inte glömma ORMEN i Djungelboken och ORMEN i Robin Hood! 😄
laxlaxlax Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 Det är sjukt jobbigt att animera för hand, jag förstår dom verkligen. Det går mycket snabbare med en förlaga, och så är det ett himla jobb att bara klura ut och planera alla rörelsesekvenser - hur varenda del av kroppen rör sig vid ett skutt, dans eller annat. Dinseys animatörer har jag total respekt för - särskilt de här filmerna som visades är mästerverk.
Memphis Postat 13 maj 2009 Trådstartare Postat 13 maj 2009 (redigerat) Micka, nja, tror inte det är så välkänt. Jag o alla de jag visat filmen för hade aldrig tänkt på det iallfall.. 🙂 Laxen, animerad? Dom e väl tecknade? Datorteknologin var väl inte såppas utvecklad då? I vilket fall så kanske man kunde återanvända teckningar, isåfall förstår jag dem såklart eftersom det är ett så oerhört mödosamt och tidsödande arbete... men ändå! 😄 Redigerat 13 maj 2009 av Memphis
Pico Postat 13 maj 2009 Postat 13 maj 2009 Micka, nja, tror inte det är så välkänt. Jag o alla de jag visat filmen för hade aldrig tänkt på det iallfall.. 🙂 Laxen, animerad? Dom e väl tecknade? Datorteknologin var väl inte såppas utvecklad då? I vilket fall så kanske man kunde återanvända teckningar, isåfall förstår jag dem såklart eftersom det är ett så oerhört mödosamt och tidsödande arbete... men ändå! 😄 Animerade, men inte datoranimerade. 🙂
laxlaxlax Postat 13 maj 2009 Postat 13 maj 2009 Laxen, animerad? Dom e väl tecknade? Datorteknologin var väl inte såppas utvecklad då? Oavsett teknik kallas det animation när man sammanfogar flera stillbilder till en rörlig serie. Men det stämmer att de är tecknade!
Memphis Postat 13 maj 2009 Trådstartare Postat 13 maj 2009 (redigerat) Ah, sorry! Jag accocierade direkt med "datoranimering". 😄🙂 Men då e jag me. 🙂 Jag blev hur som helst chockad när jag såg klippet och det var första gången jag såg något sånt. Men det e bra skit iallfall!! 🙂 Redigerat 13 maj 2009 av Memphis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.