trancedanne Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 Är det någon som vet om det kommer att komma någon IPOD som har större utrymme än 160 GB? Den har ju funnits ett tag nu och man tycker ju att det borde komma någon ny snart. 😑
DieHard (oregistrerad) Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 Å stackars dig. Är det allt för lite? Hur mycket är tillräckligt då? Ja det är verkligen vad världen behöver. Tss bortskämda generationen som bara gapar efter mer och aldrig blir nöjda. Och jag som klarar mig med min 1GB mp3. Världen går inte under för det.
Overkill Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 Å stackars dig. Är det allt för lite? Hur mycket är tillräckligt då? Ja det är verkligen vad världen behöver. Tss bortskämda generationen som bara gapar efter mer och aldrig blir nöjda. Och jag som klarar mig med min 1GB mp3. Världen går inte under för det. Och det där inlägget tillför vadå och gör forumet bättre och trevligare hur då? trancedanne: Det brukar ju gå uppåt varje gång det kommer en ny iPod, även om man sist tog bort 80 och 160 gb:arna till fördel för en 120. Men det brukar ju inte gå neråt, så nästa gång säkerligen. Tills vidare kanske du ska överväga att inte ta med dig allt, alternativt köra lägre bitrate/annat format och om du har video köra på snäppet sämre kvalitet? Beroende på vad det är för video (om du nu har det) så brukar man kunna dra ner kvaliteten på ljudet en bit, eftersom det för det mesta ändå bara är prat.
Memphis Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 (redigerat) 😮 Nu låter Mr DieHard inte helt oväntat rätt brysk men jag får hålla med här. Inte behöver man väl mer än 160Gb på en Mp3?? 😑 Kan ju ha massvis me filmer o tusentals låtar! =) Det e väl inte så jobbigt att med några veckors mellanrum byta ut filmerna du sätt och musiken du tröttnat på? Det luktar lathet och I-landsproblem tror jag. 😆 Redigerat 6 maj 2009 av Memphis
Matthew L Postat 6 maj 2009 Postat 6 maj 2009 Det kan ju vara så att man vill ha sin ipod som en extern hårddisk för back-up lagring av projektfiler, foton och diverse annat. I-landsproblem? Vilka frågor på detta forum är inte i-landsproblem? Vilka är ni att bestämma vilka behov killen har?
BigStef Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Skulle gärna ha en IPOD med 1TB disk, eller 5TB. Har svårt att se något negativt med det.
hefu Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Problemet ligger snarast i att 1,8" hårddiskar inte är så vanliga, framför allt inte stora. De blir då hemskt dyra. Jag tror snarare att framtiden ligger i flashminnen, iom att man slipper rörliga delar i nåt som man rör sig mycket med. Där är det nog bara en tidsfråga innan vi kommer upp i bättre storlekar.
Pesek Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Problemet ligger snarast i att 1,8" hårddiskar inte är så vanliga, framför allt inte stora. De blir då hemskt dyra.Jag tror snarare att framtiden ligger i flashminnen, iom att man slipper rörliga delar i nåt som man rör sig mycket med. Där är det nog bara en tidsfråga innan vi kommer upp i bättre storlekar. Japp helt korrekt, 64gb flash minnen är inte ovanligt idag. Jag tror inte det är långt kvar innan 100gb gränsen sprängs.
Memphis Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 (redigerat) Det kan ju vara så att man vill ha sin ipod som en extern hårddisk för back-up lagring av projektfiler, foton och diverse annat.I-landsproblem? Vilka frågor på detta forum är inte i-landsproblem? Vilka är ni att bestämma vilka behov killen har? Jo, okej, tänkte inte att det skulle finnas de som använder sin Ipod som back-up hårdisk, man brukar ju ha vanliga externa hårddiskar till sånt och Mp3-spelare för att lyssna på musik tänker jag, men okej. Ilandsproblemet-kommentaren hade en gnutta humor i sig ifall det råkade gå förbi obemärkt. Till ämnet då. Om man spekulerar angående ämnet med hänsyn till utvecklingen av flash-teknologin och Ipods historia: 2001 - 5Gb 2002 - 10Gb 2003 - 20Gb 2004 - 60Gb 2006 - 80Gb 2007 - 160Gb 2009/10 - 200Gb? 300? To be coninued... 😉 Redigerat 7 maj 2009 av Memphis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.