Jump to content
Annons

ezdrummer knepig auktorisering

Recommended Posts

urb (oregistrerad)
Postat

Är det någon mer som upplevt problem med auktoriseringen av ezdrummer.

Jag har auktoriserat ez på min laptop, inga problem. Nästa gång jag startar komer auktoriseringsrutan upp igen dator-id är ett helt annat och auktoriserings koden fungerar inte!?

Väntar på svar från toontracks support.

Annons
Postat

En del har fått problem om man har auktoriserat när man inte är uppkopplad på internet, och sen försöker köra EZ/Superior 2 när man är uppkopplad (eller tvärtom). Man får tydligen ett annat dator-ID då vilket inte gillas. Själv har jag inte haft det problemet med Superior 2 i alla fall, men har som sagt sett att det har förekommit.

urb (oregistrerad)
Postat

En sökning på google och en sökning på toontracks forum pekar på att auktoriseringen hänger i hop med den hårdvara som finns i datorn. Om hårdvaran ändras så gäller inte auktoriseringen längre. i mitt fall betyder det nätverkskort av eller på. Jag auktoriserade uppkopplad via mitt mobila bredband. När jag är hemma använder jag det inbyggda nätverkskortet och då fungerar inte ezdrummer. Bara om jag sätter i mitt mobila modem så fungerar det.

Om jag har förstått rätt så innebär det att jag skulle behöva auktorisera min dator fyra gånger om beroende på om nätverkskortet är påslaget eller inte och om mobilmodemet är inkopplat eller inte!

Har enbart hört positivt om toontracks grejor, och har använt ezdrummer länge på min andra dator utan problem, men det här är väl fullkomligt idiotiskt?

Har ännu inte fått svar från supporten

urb (oregistrerad)
Postat

fick ett hyfsat snabbt svar av toontracks support som talar om att det trådlösa nätverkskort ska vara avstängt när man auktoriserar sin plugg. Det verkar stämma för nu fungerar det.

Bra va?!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.