Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hela tiden när jag start om att lyssna på projektet eller liknande byter den automatiskt till att börja spela kanalen med plus 4.8dB. Det är ett software instrument (midi spår) som går via ex24 - piano - steinway.

Vad göra? Fattar inte.

bild1d.png

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

ja det måste vara det men finner inget. Hur kan jag hitta, kolla det?

Det är inte samplern, pluggen som är inställt på det i ex24 så att det ska vara så? Fast man kan ta bort det, men hur.

Postat

får det när jag byter spår och instrument med. Måste vara pluggen eller så är det att, jag har spelat in på ett digitalt piano, sedan flyttade över "ljudet" till usb, in i datorn och sedan till logic. Kan det vara så att ljudinställningarna sparades med?

Postat

Öppna midifilen så du ser den i pianorollen, kopiera allt & skapa ett nytt midispår på en ny kanal, klistra in hela paketet där så har du nog löst problemet. Det ser ut som det ligger nån form av automation på midispåret. Ser så ut med tanke på de vita staplarna på midispåret.

Postat
Öppna midifilen så du ser den i pianorollen, kopiera allt & skapa ett nytt midispår på en ny kanal, klistra in hela paketet där så har du nog löst problemet. Det ser ut som det ligger nån form av automation på midispåret. Ser så ut med tanke på de vita staplarna på midispåret.

Ska testa sedan, de vita staplarna kan inte vara pedalen då? Tror det.

Postat

tyvärr det funkar inte att kopiera heller, får pedalen kommer inte med. Sedan om jag kopierar hela spåret blir det samma sak igen. Men skit samma. blääääääääääääää

Ingen som har någon lösning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.