Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har försökt söka på min fråga så gott jag kunde, missade jag någt ber jag om ursäkt.

Jag tog över en liten studio för ett tag sen, och i studion stog ett relativt stort och gamalt mixerbord.

För tillfället får jag in ljudet till datorn genom att koppla Main mix LR till linjeingången på datorn, problemet är bara att när jag spelar in trummor

så hamnar alla trummmikrofoner på ett enda spår, vilket är ganska jobbigt.

Är det nytt mixerbord som gäller eller finns det något annat sätt?

Annons
Postat

Du behöver fler ingångar på ditt ljukort, det är det som styr.

Finns massor av varianter, jag kan väl lite snabbt rekommendera Presonus Firepod som har 8ingångar, bör räcka för trummor!

Postat
Du behöver fler ingångar på ditt ljukort, det är det som styr.

Finns massor av varianter, jag kan väl lite snabbt rekommendera Presonus Firepod som har 8ingångar, bör räcka för trummor!

Ah det var det jag misstänkte, om jag vill slippa det är det en ny mixer med usb-anslutning som gäller?

De jag kollat på är;

Alto Lynx Mix164: http://www.altoproaudio.com/index.php?temp...122123567895463

Alto L-16 / L-20: http://www.altoproaudio.com/index.php?temp...122123570344496

Kan jag uppnå samma sak med bara usbanslutning med något av de här borden?

Postat
och tänker du använda bordets preampar så måste du ha direct out på varje kanal i bordet också..

Mjo direct out har jag på varje kanal.

Men det kändes lite dumt att köpa ett ljudkort som kostar lika mycket som ett nytt mixerbord, om de jag postade nu uppnår samma effekt!

Tack för alla svar än så länge!

Postat

Vad är det för mixerbord? Om det är bra grejer känns det ju dumt att byta det mot en Altomixer...

Postat (redigerat)

Men finns det ingen form "enkelt" ljudkort då. Utan preamps o grejjs som han bara kan direktlina in i datorn?

Köper du 1 eller 2 firepod bara för att lina känns ju ganska waste. ..

Redigerat av Distadgurka

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.