Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hittade ett för mig nytt mick-märke. Blev genast förförd av den läckra designen och fick samtidigt de obligatoriska misstankarna om att det bara är skräp med ett flott skal...

En sökning här på Avantone gav ingenting. Den här:

http://www.avantelectronics.com/CK-7.htm

kan man köpa i sverige under 3000:-

Deras snygga rib-mick är inte mörk i ljudet skriver de:

http://www.avantelectronics.com/CR-14.htm

Även den finns att köpa i Sweden för 2995:-

http://www.audioart.se/Shop/Index.php?iId=...eferal=Prisjakt

Jag får faktiskt lite "vill-ha-darr"!

post-8284-1241209473_thumb.jpg

Redigerat av Guitar Nilsson
Annons
Postat

Såg retroskön ut!

Vill samtidigt passa på att säga:

Du har gjort bra grejor hittills!

Gillar det naturliga svänget/ljudet som finns i dina produktioner och grupper du har spelat in.

Mys på!

/aROCKER

Postat

Avant tillverkas (som de flesta andra) i Kina, men hårt specade av Avant.

De förlitar sig däremot inte på undermålig kvalitetskontroll hos fabriken och tar enstaka stickprov i en sändning, utan de testar varje enskild mic själva.

Jag hoppas snart kunna köra en omgång testinspelningar med bl a flera av Avant-micarna, men det blir nog någon gång under sommaren, så det är inte de närmaste veckorna...

Postat
Avant tillverkas (som de flesta andra) i Kina, men hårt specade av Avant.

De förlitar sig däremot inte på undermålig kvalitetskontroll hos fabriken och tar enstaka stickprov i en sändning, utan de testar varje enskild mic själva.

Jag hoppas snart kunna köra en omgång testinspelningar med bl a flera av Avant-micarna, men det blir nog någon gång under sommaren, så det är inte de närmaste veckorna...

Läste nyss att Band-trummisen Levon Helmes använt bla a deras bandmickar på trumljudet och öste beröm bra nog...

Postat

Den där butiken som sålde för 2995:- ska du nog ta och beställa hos ganska omgående om de verkligen håller det priset när du beställer.

De verkar nämligen inte ha uppdaterat priset på länge - för nuvarande listpris på den är 4395:- inkl moms för CR-14 (och inte 3495:-, som de skriver).

Postat
Den där butiken som sålde för 2995:- ska du nog ta och beställa hos ganska omgående om de verkligen håller det priset när du beställer.

De verkar nämligen inte ha uppdaterat priset på länge - för nuvarande listpris på den är 4395:- inkl moms för CR-14 (och inte 3495:-, som de skriver).

Jaha, typiskt. Jag som har ca 3500 till godo hos Musikbörsen. Undrar om de har öppet som vanlig lördag idag?

• 2 veckor senare...
Postat

Var i kontakt med butiken, audioart.se, och det stämmer att priserna inte var uppdaterade. Nu är det dock justerade uppåt. Dreglar över deras CK40 😳

AVA-CK40.jpg

// Klas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.