norcomp Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 (redigerat) LÅTNAMN: Arbetsnamn 1:an ARTIST/GRUPP: Born Furious GENRE: Hårdrock/Metal/Rock ? LÅTLÄNGD: 3:37 KOMPOSITÖR: Born Furious PRODUCENT: Born Furious EV. MEDVERKANDE: Born Furious INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: MP3 192 kbit STORLEK: 4.97mb STATUS: Ev. snart färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Slaskmix på vår kommande Demo i väntan på att monitorerna skall dyka upp med posten så blev det mixning med hemstereon OBS ! Detta är första gången jag kranar ljud så kom med förslag & ideer Redigerat 7 december 2004 av norcomp
dede Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 Eh, det är inte trummisen som mixat,va? First impressions; Bra ljudkvalitet. Bra sång. Gitarren för stor och fyrkantig för min smak. Hoppar den ur takt lite då o då? Fram med trummorna tycker jag.
Ken Kängström Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 snyggt som faan. Gillar musiken också. Men jag gillar inte virveln. Den krispar för mycket vid trasienten =).
herwhisper Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 Bra låt! Känns som om det är lite lurigt rattad kompressor på gitarrerna? Sången är lite burkig och dov. Prova med att: sänka några db vid 200 - 250 Hz öka lite vid 3 kHz och öka vid 10kHz Gitarren kanske skulle må bättre av att du gjorde detta: Skär under 100 Hz höj lite mellan 120 - 250 Hz höj även lite vid 2,5 till 4kHz och höj vid 5kHz Även trummorna skulle bli bättre om du lekte lite med eqn
joachime Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 Det kan bli bra det här, när ni fått hem monitorerna och lyssnat in er på dom lite. Den här slaskmixen är inget mer än en slaskmix med lite för mycket eq/kompressorer. Nollställ eq+pluggar inför den riktiga mixen.
norcomp Postat 9 december 2004 Trådstartare Postat 9 december 2004 Monitorerna har kommit så nu blir det nya friska tag så får vi se om jag får nogon ordning på detta
robertus Postat 10 december 2004 Postat 10 december 2004 Lyft fram gitarrerna i mixen. De ligger för långt bak. Tror att låten skulle vinna på om du skippade temposänkningen innan refrängen. Dra upp sologitarren också. Annars är ju solot gött om du ska behålla temposänkningen kanske ni ska sänka tempot låten igenom så att det blir riktigt "doomigt"
merbid Postat 17 december 2004 Postat 17 december 2004 Hmm sången ligger bra óch tydligt, gitarrerna oxå.. men jag hör inte så mkt bas och kaggen låter inte så super.. Lite tjockare ljud tror jag på annars låter det lite Metallica lixom. Kan ju vara meningen men jag tror att till den här låten så borde det vara lite mer botten i kaggen.. Tuff låt i övrigt måste jag säga.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.