kenjoswe Postat 30 april 2009 Postat 30 april 2009 Hej alla, Jag har ett märkligt problem med min SX3. När jag växlar mellan audiokanaler i mitt Cubase projekt så svarar inte Cubase över huvudtaget på upp till 30 sekunder. Klickar jag en gång till får jag upp "Cubase (not responding)" Kör Vista Ultimate på en 4*2,5 ghz med 4 Gb med två hårddiskar. Först provade jag att installera Cubase på en egen hårddisk. Sedan provade jag att installera om Cubase till C men det hjälper inte. Det är bara i Cubase som jag har detta problemet. Kan det vara så att SX3 och Vista inte går ihop? Kent J.
laxlaxlax Postat 30 april 2009 Postat 30 april 2009 Hej Kent, Såna där skyltar får jag upp när det är något kajko med ljudkortet. Har du vista-drivrutiner till ditt ljudkort? laxlaxlax
Claes Holmerup Postat 30 april 2009 Postat 30 april 2009 Enligt denna listan, så ska SX3 funka under Vista: http://knowledgebase.steinberg.de/173_1.html Har du någon virusdödare installerad - eller andra program som ligger i bakgrunden, så kan de kanske ställa till det. Har du någon IRQ-konflikt, så kan det bli ganska skumma fenomen ibland. Det kanske rentav kan vara något problem med hårddisken? Har du kört en test på den? Fragmentering brukar inte vara något stort problem med NTFS (jag förmodar att du har valt NTFS...), men du kan ju testa att defragmentera disken och se om det kan hjälpa. Problemet kan förstås också ligga i någon plugin, som inte är Vista-kompatibel, så du kan prova att ta bort pluggar och se om det har någon effekt. Kommer säkert på andra saker att testa senare - eller så kanske det är fler som kan komma med funderingar över vad det kan handla om... 😑
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.