Jump to content
Annons

Six Foot Hero - For you and me


osiris

Betyg  

6 röster

  1. 1. Betyg

    • Kasta
      0
    • Gör om
      1
    • Bra
      0
    • Det svänger
      2
    • Jag är såld
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: For you and me

* ARTIST/GRUPP: Six Foot Hero

* GENRE: Pop/Rock

* LÅTLÄNGD: 4:12

* KOMPOSITÖR: Robby Powell

* PRODUCENT: Robby Powell

* EV. MEDVERKANDE: Six Foot Hero

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mptre

* STORLEK: 4.8mb

* STATUS: Nästan färdig demo.

* LÅTLÄNK: For you and me

Okej, här är en låt. Vi får se vad ni tycker om den! Det är utan sång än så länge, ska lägga på det så fort jag får min nya mikrofon.

Kom med lite kritik 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Väldigt snyggt producerat 🙂

Med en bra sång och text på detta så kan det bli en ny Maräng hit 😎

Just nu är det svårt att utala sig så jätte mycket om låten eftersom man inte har mer än ett komp och akord. Fast man måste ju onekligen säga att breakena är tighta 😎

Låt oss höra låten fast med sång väldigt snart 😄

Bra jobbat, jag längtar efter sången 😳

Ops, va många smileysar det blev

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Tok-Dan här. Det är en mid-fest utan dess like. Det låter som att du inte har jobbat mot slasksång, vilket annars är mitt bästa tips för sån här typ av musik. Det står och faller på att sången får det utrymme den behöver.

Nu är det overload, inte bara på höga frekvenser i mixen, utan overload på diskant-instrument i arrangemanget. Du kommer ha problem med att få sången att få plats även om du satt och arbetade med eq dag och natt.

Innan du lägger sång, bestäm vilka spår som du anser vara de grundläggande. Lägg sången till dessa spår (muta alla andra). Innan mix, lyssna igenom övriga spår mot sång och uteslut de som konkurrerar för mycket mot leaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan du lägger sång, bestäm vilka spår som du anser vara de grundläggande. Lägg sången till dessa spår (muta alla andra). Innan mix, lyssna igenom övriga spår mot sång och uteslut de som konkurrerar för mycket mot leaden.

Oj, det där va ett väldans bra tips 😉 Det ska jag testa nångång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...