Jump to content
Annons

Människopesten är här!


debatt

Recommended Posts

Annons

fast det känns ju lite som att det är en ny "pandemi" typ varannat år eller så. Känns extremt överdrivet som vanligt, de bäst dokumenterade fallen (dvs de i USA) har väl varit typ som en normal influensa?

Link to comment
Dela på andra sajter

äh, Moder Jord testar bara,

när det är dax kommer det en RIKTIG snuva

som är en blandning av spanskasjukan-aids-fågel-svin-häst-galen ko-ebola-restskatt virus

som avdödar 87,48% av mänskligheten...

men bara när det är dax !

Link to comment
Dela på andra sajter

Whooaaa

Hold your horses..

Idag finns cirka 6,823,057,063 människor i världen (lägg till netto 3/sek).

Hur många av dessa tror man har avlidit i "svininfluensa"?

3 miljarder? 1 miljard? 600 miljoner? Näe, nog borde det vara över en miljard? Kanske bara 100 miljoner? 20 miljoner då?

6 miljoner? Jamen 100 000 iallafall? 1000? 500? Ehrm....159 stycken.

Vad kan det jämföras med?

Tja, en veckas dödlighet i prostatacancer I SVERIGE !

Det dör fler kvinnor VARJE DAG på grund av illegala aborter, hm, vi kanske borde ägna det en tanke också?

Glöm inte fågelinfluensan. Det var tokrusning efter Tamiflu, man kunde köpa det till hiskeliga summor på skumma sidor på nätet.

Plötsligt en dag stod det att läsa på Aftonbladets löpsedel:

DÖD MÅS FUNNEN I YSTAD!

Nationen höll andan. Var detta tecknet som förkunnade att vi alla skulle dö en plågsam död innan tisdag? Ingen tänkte på att det säkert dog en och annan fågel i Sverige också INNAN fågelinfluensan, nej, nu skulle vi alla döden dö! Någon såg en sädesärla i Borås som uppförde sig underligt, kanske kanske det var....det där hemska....Nu är det här. För första gången i Aktuellts historia var det mer spännande med antalet döda fåglar än antalet grader till helgen.

Nå, hur många människor dog av fågelinfluensan i Sverige? Lika många som i prostatacancer kanske? 2300?

Nä, det dog lika många i pippiflunsan som de som gnuggats på armbågen med en kartongbit tills döden inträdde, dvs ingen.

Innan svinen och fåglarna var det Jacob Creutzfeldts sjukdom eller Galna Kosjukan som den kallades.

När ska man fatta att det är djuren som är problemet. Ta bort dem så slipper vi all denna skit! Vi slipper dessutom papegojsjuka, harpest, svinkoppor, åsnor i trafiken, mansgrisar, näbbgäddor, fårskallar, hyenor vid trafikolyckor, taskmörtar och pissmyror.

Jag tycker trots mitt raljerande att det är bra att WHO m.fl håller ett öga på detta, men i skrivande stund känns rubrikerna lite konstruerade. Jag ligger inte sömnlös.

Sov gott!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Det dör fler kvinnor VARJE DAG på grund av illegala aborter, hm, vi kanske borde ägna det en tanke också?

Men en hypokondrisk man kanske inte får bränsle på sin eld pga just det. 😉

När ska man fatta att det är djuren som är problemet. Ta bort dem så slipper vi all denna skit! Vi slipper dessutom papegojsjuka, harpest, svinkoppor, åsnor i trafiken, mansgrisar, näbbgäddor, fårskallar, hyenor vid trafikolyckor, taskmörtar och pissmyror.

🙂

Själv sover jag gott också. Jag tror oron över dessa sjukdomar är ett större hälsoproblem för merparten av oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Roffe verkar vara en rätt klok å rolig man. 😄

Det som jämförs med fågelinfluensan är vad jag hört (kan ha minnts fel) är jämförbart med med digerdöden och återkommer i färre cykler? 😉

- ca 400 år

Pest kolera å boten anna anna samtidigt då jävlar! 😄

Nä lyssna på denna oskrivna rad å känn lugnet:

................................................................................

...................................................................... ........................................................................

edit: oops det blev två halvskrivna rader 🙂

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...