Pat Kramer (oregistrerad) Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 Jag har en sångstämma där jag lagt in en fade ut och vill ha ett stegrande reverb samtidigt som sången dör ut, hur ska man gå till väga då? Jag brukar köra Waves R-Verb.
joachime Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 automatisera effect send på det spår som sången ligger på.
brojd Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 (redigerat) stegarnde reverb? 😄 Har för mig att det går att automatisera parametrarna i Rverb (dock ej säker).. Ta en titt i manualen, står där ifall det går att genomföra. (om du kör verbet som en insert) Annars så går du som Jocheman skrev. Redigerat 6 december 2004 av brojd
Pat Kramer (oregistrerad) Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 Okaj jag kör Cubase och kör effecten på Send så det som joachime sa vore väl bäst att tillämpa antar jag. Tack för hjälp.. 😉
Lundin Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 Det absolut smidigaste sättet är att som Joachime föreslog, automatisera effekt-send... då blir det ju ickedestruktivt om du upptäcker att det blev för lite / för mycket av det goda. Dessutom kanske du upptäcker allt annat kul man kan automatisera också 😆 May the automation be with you.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.