lordset (oregistrerad) Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 jag kör med creatie Audigy ljudkort å använder mig av creative asio. när jag startar cubase så kommer detta upp "Samplerate could not be set. This may doe to the sampleclock being set to external sync" Kan bara ha internal dessutom. ja happ va fan gör jag nu jo jag byter ASIO DirectX Full Duplex Driver. Men då låter det så här! Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag kopplade asså in guran till ljudkortet och hör när jag splar direkt och sedan det cubase spelar upp. Ni experter fattar säkert vad jag menar. Hur ska jag göra för att kunna splea in min gura i cubase? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tophe Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 LÄnken funkar inte... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lordset (oregistrerad) Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 jo den funkar för mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Var det inte någon som sade att creatives kort var bundna till 48khz? (ingen aning själv, men tycker mig minnas att jag läst det någonstans här på forumet.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Var det inte någon som sade att creatives kort var bundna till 48khz? Har ett svagt minne av det också =). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lordset (oregistrerad) Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 det är inte bundet man kan ändra det i Device Controls Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 det är inte bundet man kan ändra det i Device Controls Pröva att 'restore deafults', det sak finnas en funktion som heter det i startmenyn, creative-mappen. Annars installera om drivrutinerna eller pröva kxproject. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik Hofstein (oregistrerad) Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Kanske borde köpa ett nytt ljudkort Creative står inte direkt i så bra relation till musikprogram. Det kostar inte så mycket mer med ett m-audio. De låter lite bättre men m-audio kan skriva ordentliga ljuddrivrutiner. Mvh, Erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 har du testat att ställa det på 48kHz!? Förmodligen fattar inte cubase att kortet är låst på det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 har du testat att ställa det på 48kHz!? Förmodligen fattar inte cubase att kortet är låst på det. Precis så är det. Du måste köra med 48kHz om du ska köra med ASIO. Jag älskar också mitt Audigy. 😕 Knaster är coolt väl? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik Hofstein (oregistrerad) Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 har du testat att ställa det på 48kHz!? Förmodligen fattar inte cubase att kortet är låst på det. Korrekt, det blir enorma tajming fel. Hjälpte en vän på en skola som var tvungen kör live kort för att de skulle få köpa det av datorhandlarn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lordset (oregistrerad) Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 jag trixade lite med grejerna å fick det ätt låta bra med ASIO Direct X men det blir en jävla latency. Med Creative ASIO låter det inte ett skit något irriterande. Det kostar inte så mycket mer med ett m-audio. De låter lite bättre men m-audio kan skriva ordentliga ljuddrivrutiner. Jag hade gärna köpt det om jag hade pengar till det 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 (redigerat) jag trixade lite med grejerna å fick det ätt låta bra med ASIO Direct X men det blir en jävla latency. Med Creative ASIO låter det inte ett skit något irriterande. Jag har också haft problem med Creative ASIO, liksom många andra. Du måste köra på 48kHz som samplerate. Dom flesta brukar rekommendera kXprojects asio-drivrutiner som tydligen ska få det att fungera lite bättre. Har inte orkat prova själv dock. Här kan du ladda ner drivrutinerna. Här lyckades jag trilla över nån guide också. Redigerat 7 december 2004 av Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lordset (oregistrerad) Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 (redigerat) det har jag redan ställt in i Device Controles men tack ändå så mycket för alla svar! Nu ska jag sitta här tills det är fixat annars kommer jag och beklagar mig imorgon 🙂 Redigerat 7 december 2004 av lordset Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lordset (oregistrerad) Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 fan nu har jag hållt på med kx ett tag å jag har dragit i trådar å tryckt på knappar. jag får det bara inte att fungera finns det inget bra sätt att bara fixa creative asio. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 fan nu har jag hållt på med kx ett tag å jag har dragit i trådar å tryckt på knappar. jag får det bara inte att fungera finns det inget bra sätt att bara fixa creative asio. Nej. Det verkar vara kört för din del om du inte får det att funka med hjälp av tipsen ovan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 provat Asio4all? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lordset (oregistrerad) Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 Tack alla speciellt Neko! ASIO for all fixa stuffen. nu blir det hårdrock! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.