maxmaxmax (oregistrerad) Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Lite stoner ibland, om jag städar. .. och kanske gör en divebomb eller fingertappar loss då och då när folk kallar mig popsnöre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rojk Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Jag är allt 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Jovisst bör jag sortera mig under HR/HM-falangen. 9 av 10 plattor i skivhyllan är hårdrock. Det började med Van halen / Saxon / Scorpions / Judas Priest etc nångång tidigt åttiotal, en hel del symphonirock typ Rush / Marillion passerade för att landa i Faith No More och Saigon Kick på 90-talet. m fl m fl... Får hejda mig för att inte namedroppa hela skivsamlingen. Allt med Mike Patton är fantastiskt. Och Devin Townsend. Sen har jag alltid haft en fot i punksvängen oxå. KSMB "Rika barn Leka Bäst" är faktiskt en av väldigt få vinyler som ständigt återkommer på min skivtallrik. Blir aldrig dammig. Å att man idag ser ut som vilken farbror som helst i briller o jeans det är ju som det är 😳 En sak jag alltid undrat (för att ta ett trådsnedsteg...) Varför sjunger Udo "oanna be wich" när låten heter "Son Of A Bitch"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gurra (oregistrerad) Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Hårdrockare av gammla stammen 😎 Det var bättre förr...... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Checkmatedead Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Ännu en smygare som lurar i vassen... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Les Paul Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Gammal dödsmetallare här! Dock spelar jag väldigt mycket snällare musik nuförtiden... Händer väl då och då att man smäller till med nåt rejält tyngre.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PzYkBrYt Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 hårdrock är inte riktigt min bag men metal slinker ner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Visst e man hardrocker men av modell tyngre...såsom Europe, Whitesnake, Poison, Skidrow mm. Men det kanske e för tungt för er små gossar?? 😛 Nä men allvarligt. Är barnsligt förtjust i Megadeth, Soil, Metallica (dock inte nya skiten), Danzig mm. Ska tilläggas att jag är 29 år och håller på att få stryk av min sambo hemma när jag lägger i senaste inköpet av Megadeth's live-dvd och pumpar på bra mycket mer än vad som är normal nivå i en lägenhet. Fan då e det gött att sitta med några pilsner medans man ser kärringen framför och att munnen rör sig, hon e illröd i ansiktet, flaxar med armar men man hör inte ett skit av vad hon säger.......då är lyckan total!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violent work of art Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Tro fan man gillar hårdrock och industri,grind,black,death,thrash och en hel del synth och EBM och Country och bluegrass men jag hatar Tomas Ledin. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 (redigerat) Ja, jag gillar Rush, Dream Theater, Soilwork, Devin Townsend, Accept, Judas Priest, Rammstein, Pantera, Ritual, ACT, TNT men också Björk, Sparks, Howard Jones, Depeche Mode, Rebecka Thörnqvist, UK, Camel. ELP. Sem gillar jag AC/DC, The Church, Aerosmith, The Flower Kings, Kate Bush, Killing Joke, Megadeth, Rollins Band, Di Leva, Peter Wahlbeck, Pain Of Salvation, Freak Kitchen, Wonderland........ Jag är nog med i Metall och några fack till! Undrar om Nattvaktaren gillar Metal? Han verkar behöva en dos Soilwork "Figure Number Five", Accept "London Leatherboys", Rammstein "Die Sonne" eller "Stein Um Stein" eller Killing Joke "The Death & Resurrection Show", sicka urladdningar! Då blir ha nog lite gladare! Redigerat 7 december 2004 av wonderboy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Visst e man hardrocker men av modell tyngre...såsom Europe, Whitesnake, Poison, Skidrow mm. Men det kanske e för tungt för er små gossar?? 🙂 Var det inte Rallygänget som nödrimmade ... skolkar från träslöjden med ... Iron Maiden ... Visst var allting mycket farligare på 80-talet 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Fan då e det gött att sitta med några pilsner medans man ser kärringen framför och att munnen rör sig, hon e illröd i ansiktet, flaxar med armar men man hör inte ett skit av vad hon säger.......då är lyckan total!! 🙂 ...tills hon planterar dammsugaren i nacken på en (talar av erfarenhet).... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 ...tills hon planterar dammsugaren i nacken på en (talar av erfarenhet).... Förvisso....men å andra sidan så uppnår du ju samma effekt, dvs du slipper höra henne! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 7 december 2004 Trådstartare Dela Postat 7 december 2004 Shit det fanns liute hårdrickare iaf =). Kunde man inte tro 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poppen Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Jag är definitivt hårdrockare, fastän jag är 31 (ser inte hur åldern kan styra musiksmak men ändå). Men som många andra gillar jag musik i de allra flesta schangrar. Älskar den gamle skolan med Purple, Zeppelin, Sabbath, Lizzy osv. Älskar 80-talet med Judas, Accept, Maiden osv Diggar Dream Theater och Symphony X bland andra nutida. Sångarn i Symphony X är ju kung!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 7 december 2004 Trådstartare Dela Postat 7 december 2004 Älskar 80-talet med Judas, Accept, Maiden osv ojojoj prata inte om accept. Jag får abstinens eter seden rock =). Vilken shock man fick när man såg namnet accept på coming band. =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Jag är definitivt hårdrockare, fastän jag är 31 (ser inte hur åldern kan styra musiksmak men ändå). Men som många andra gillar jag musik i de allra flesta schangrar. Älskar den gamle skolan med Purple, Zeppelin, Sabbath, Lizzy osv. Älskar 80-talet med Judas, Accept, Maiden osv Diggar Dream Theater och Symphony X bland andra nutida. Sångarn i Symphony X är ju kung!!! Ta en titt på Arjen Lucassen's Ayreon, där brukar Russel (Sångaren i Symphony X) vara med och sjunga för jämnan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poppen Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Jag är definitivt hårdrockare, fastän jag är 31 (ser inte hur åldern kan styra musiksmak men ändå). Men som många andra gillar jag musik i de allra flesta schangrar. Älskar den gamle skolan med Purple, Zeppelin, Sabbath, Lizzy osv. Älskar 80-talet med Judas, Accept, Maiden osv Diggar Dream Theater och Symphony X bland andra nutida. Sångarn i Symphony X är ju kung!!! Ta en titt på Arjen Lucassen's Ayreon, där brukar Russel (Sångaren i Symphony X) vara med och sjunga för jämnan. Diggar Ayreon också. Orkade inte tänka efter för mycket utan slängde ur mig några exempel bara. Men tack för tipset ändå. Mer sånt!! 🙂 Förresten, jag var på Judas på Sweden Rock i somras. Oj oj oj oj oj....... Känslan att stå vid scenen (nästan) och se den gamle nötknäpparn kliva fram var helt enorm. Accept i sommar verkar ju som en given hit. Hörde att Mötley skulle återförenas och spela där. Stämmer det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Jag är definitivt hårdrockare, fastän jag är 31 (ser inte hur åldern kan styra musiksmak men ändå). Men som många andra gillar jag musik i de allra flesta schangrar. Älskar den gamle skolan med Purple, Zeppelin, Sabbath, Lizzy osv. Älskar 80-talet med Judas, Accept, Maiden osv Diggar Dream Theater och Symphony X bland andra nutida. Sångarn i Symphony X är ju kung!!! Ta en titt på Arjen Lucassen's Ayreon, där brukar Russel (Sångaren i Symphony X) vara med och sjunga för jämnan. Diggar Ayreon också. Orkade inte tänka efter för mycket utan slängde ur mig några exempel bara. Men tack för tipset ändå. Mer sånt!! 🙂 Förresten, jag var på Judas på Sweden Rock i somras. Oj oj oj oj oj....... Känslan att stå vid scenen (nästan) och se den gamle nötknäpparn kliva fram var helt enorm. Accept i sommar verkar ju som en given hit. Hörde att Mötley skulle återförenas och spela där. Stämmer det? Japp, Mötley kommer... Upplagt på sweden rocks hemsida nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poppen Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Jag är definitivt hårdrockare, fastän jag är 31 (ser inte hur åldern kan styra musiksmak men ändå). Men som många andra gillar jag musik i de allra flesta schangrar. Älskar den gamle skolan med Purple, Zeppelin, Sabbath, Lizzy osv. Älskar 80-talet med Judas, Accept, Maiden osv Diggar Dream Theater och Symphony X bland andra nutida. Sångarn i Symphony X är ju kung!!! Ta en titt på Arjen Lucassen's Ayreon, där brukar Russel (Sångaren i Symphony X) vara med och sjunga för jämnan. Diggar Ayreon också. Orkade inte tänka efter för mycket utan slängde ur mig några exempel bara. Men tack för tipset ändå. Mer sånt!! 🙂 Förresten, jag var på Judas på Sweden Rock i somras. Oj oj oj oj oj....... Känslan att stå vid scenen (nästan) och se den gamle nötknäpparn kliva fram var helt enorm. Accept i sommar verkar ju som en given hit. Hörde att Mötley skulle återförenas och spela där. Stämmer det? Japp, Mötley kommer... Upplagt på sweden rocks hemsida nu. Det är ju underbart! Glömmer aldrig när man stog framför spegeln och spelade luftgitarr till Shout at the devil.... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Jag är hårdrockare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Det där med att kalla sig hårdrockare är ju diskussion i sig, men jag säger som någon annan; Största delen av skivsamlingen är hårdrock/metal av något slag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 7 december 2004 Trådstartare Dela Postat 7 december 2004 Jag är hårdrockare. Varför tror jag dig inte? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Jag är hårdrockare. Trance-tyskofil?? http://www.metal-observer.com/articles.php...1&sid=2&id=5031 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Astor Q (oregistrerad) Postat 9 december 2004 Dela Postat 9 december 2004 (redigerat) En till! Redigerat 9 december 2004 av Astor Q Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 9 december 2004 Dela Postat 9 december 2004 Hmm Vet inte riktigt om jag skall kalla mig hårdrockare direkt, fast att jag provat på att sjunga i ett Guns n Roses inspirerat band i några månader. Det var kul men jag pallade inte att sjunga på det viset då min röst normalt ligger mer åt blueshållet. Är nog lite periodare när det gäller hårdrock. MVH Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 9 december 2004 Dela Postat 9 december 2004 Lyssnar på Candlemass ibland... Räcker det för att få kalla sig hårdrockare? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 9 december 2004 Dela Postat 9 december 2004 (redigerat) Jag är allätare men jag lyssnar mer än gärna på hårdrock/metal. Men är väl säkert inte lika insatt som du eftersom mitt huvudinstrument är acke-gura och inte elgura 🙁 får ta och slipa till dom färdigheterna lite 😆 Kenny, kan tillägga att din "Illustrated Innocence" är skön 🙂 Redigerat 9 december 2004 av lavrell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 9 december 2004 Dela Postat 9 december 2004 Lyssnar på Candlemass ibland... Räcker det för att få kalla sig hårdrockare? 😆 Inte varje dag man ser Candlemass nämnas på det här forumet!!! (trodde du var synthare med tanke på allt snack om v/a synthar 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 9 december 2004 Dela Postat 9 december 2004 Lyssnar på Candlemass ibland... Räcker det för att få kalla sig hårdrockare? Inte varje dag man ser Candlemass nämnas på det här forumet!!! (trodde du var synthare med tanke på allt snack om v/a synthar 🙁 🙂 Jo, det skulle nog gå ganska så långt innan jag kallade mig hårdrockare... Men jag tror att jag är ganska så bred i min musiksmak för att va synthare. Tycker t.ex. mycket om hård gitarrbestyckad (industri)musik som Peace, Love & Pitbulls, Rammstein och Slipknot... Candlemass är för övrigt en av de få grupper jag lyssnade på som tonåring som jag fortfarande hör på ibland. Tidig Mötley Crüe har också en viss charm... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.