Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjoho.

Finns det många hårdrockare/metal snubbar här på forumet?

Har sett några men det känns ganska tomt och så. Kan va bra at veta vilka man kan höra av sig till när man har strul med nåt gitarrljud eller nåt. För det är inte så många som förstår dig på vi hårdrockare =).

Rock n' roll over and out

MVH//Kenny

Annons
  • Svar 155
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

hmm, vissa av mina polare kallar mig hårdrockare, själv kallar jag mig punk-ska-hardcore-trashmetal-rockare, typ 😉

Postat

Jag är hårdrockare. Fast det är ju knappt man vågar erkänna det som den 28-åring man är 😉

Usch..de här känns som nåt AA möte...

Postat

rock å roll här med.... mest mördargrinddeathblack killyou ånn a säcrificialaltar musik under den genren.. Annars gillar jag soft akustiskt jazzig musik mer än annan musik i allmänhet

Postat

Kanske inte hårdrock, men utspejsad metal, grindcore, amerikansk 80-punk etc etc. Håret hänger ner till midjan trots mina 38 år. Gitarrsound står kanske inte så högt på min prio-lista, men bassound...då snackar vi. 😉

Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat

Räkna med mig, lyssnar iofs på en hel del annat men tung metal är vad som gäller!

Tips är ju The Haunted:s senaste platta som är ruggigt bra. rEVOLVEr

Botten upp och en stor schkål tamefan!!!

Postat

1 st. rocker här.

😕 <---- observera Halford brillorna och bristen på hår!

Pat Kramer (oregistrerad)
Postat

Är man fortfarande hårdrockare om man diggar Led Zeppelin å Deep Purple? 😕 Eller är man gubbrockare då fast man bara är 22 bast? 😛

Postat
Är man fortfarande hårdrockare om man diggar Led Zeppelin å Deep Purple? rolleyes.gif Eller är man gubbrockare då fast man bara är 22 bast

Klar man är hårdrockare då =). Leddy rockar ju =).

Postat

En metallare till. Eller kanske halv nuförti'n. Iallafall tills Opeth släpper nästa 😛

Fast själv tycker jag väl att Haunteds senaste är lite skev. Svårt att förklara. Men de har fortfarande en sån asgo produktion 😕

Usch..de här känns som nåt AA möte...

haha. Precis min känsla.

Postat
hmm, vissa av mina polare kallar mig hårdrockare, själv kallar jag mig punk-ska-hardcore-trashmetal-rockare, typ 😄

Samma här men många andra genrer också. som t.ex. blues, klassiskt då och då.

Postat

hårdrock? näe... rock? ja... 🙂

jag kanske inte räknas men jag säger hej ändå 😄

Postat (redigerat)

WTF!

Ta en titt på freddie's avatar....

Tänk er att vi rakade av honom håret, klädde honom i nitar och läder och sedan tatuerade in "eternal" i nacken på honom.

Han skulle se precis ut som .............. ja, vet ni inte vem jag menar så kan ni knappast kalla er hårdrockare. 😄

Redigerat av brojd
Postat
WTF!

Ta en titt på freddie's avatar....

Tänk er att vi rakade av honom håret, klädde honom i nitar och läder och sedan tatuerade in "eternal" i nacken på honom.

Han skulle se precis ut som .............. ja, vet ni inte vem jag menar så kan ni knappast kalla er hårdrockare. 😄

ok ni kanske känner varandra men jag tycker forumet i allmänhet har en tendens att det ska hackas på en den ena eller den andra vilket jag tycker är lite tråkigt, kan vi inte enas om att vi nu vet vilka som t ex har en gemansam punkt i musiksmak och ha det kul, jag tycker inte det är kul att fundera på hur nån skulle se ut om bla bla bla utan snarare att veta att det är en reko person som dessutom har samma inriktingn som en annan, alltså man behöver ju inte vara gravallvarlig hela tiden men att det alltid ska vara nån barnslig kommentar kring nåt meningslöst eller någon ser jag som tråkig läsning...

Om ni nu känner varann så är det ju en sak men jag ser inget kul i att tänka mig hur nån skulle vara typ bla bla bla om man gjorde bla bla bla utan delar hellre intressanta ämnen med varandra, man kan ju iså fall starta en tråd för det som vissa andra sysslar med och hålla det där i.

Så tycker jag!!!

Shkåll på er.

Postat (redigerat)
ok ni kanske känner varandra men jag tycker forumet i allmänhet har en tendens att det ska hackas på en den ena eller den andra vilket jag tycker är lite tråkigt, kan vi inte enas om att vi nu vet vilka som t ex har en gemansam punkt i musiksmak och ha det kul, jag tycker inte det är kul att fundera på hur nån skulle se ut om bla bla bla utan snarare att veta att det är en reko person som dessutom har samma inriktingn som en annan, alltså man behöver ju inte vara gravallvarlig hela tiden men att det alltid ska vara nån barnslig kommentar kring nåt meningslöst eller någon ser jag som tråkig läsning...

Om ni nu känner varann så är det ju en sak men jag ser inget kul i att tänka mig hur nån skulle vara typ bla bla bla om man gjorde bla bla bla utan delar hellre intressanta ämnen med varandra, man kan ju iså fall starta en tråd för det som vissa andra sysslar med och hålla det där i.

Så tycker jag!!!

Shkåll på er.

Tittat lite för djupt i flaskan?

Fattar inte om du tycker jag var elak mot freddie eller mot de som inte skulle förstå mitt ironiska skämt... (det var ironiskt, därav 😄 )

Och vad gällde personen jag syftade på så skall det tas som en komplimang!

edit -> (Och om freddie tog det på något annat sätt ber jag om ursäkt för mitt ohövliga påhopp.)

Redigerat av brojd
Postat
Jag tvivlar på att Brojd menade något illa.

Jag hade uppfattat det som skojjigt om nån syftade på mig 😄

Jag menade inte att det inte kanske var skojjigt men det är lite som att har man inget vettigare att skriva så skriver man bara nåt skit vilkte jag uppfattar som tråkigt, det är liksom inte riktigt humor i mina ögon, alltså visst jag kanske kan uppfattas som tråkig i detta avseende men det är ju iså fall roligare med trådar som är inriktade på det.

Jag tyckte annars att det var ett schysst initiativ från dig att starta denna tråd men uppfattade som vanligt att den skulle spåra ur i nåt annat...

typ så tyckte jag....

Botten upp då!

Postat

Så tycker jag!!!

Shkåll på er.

Tittat lite för djupt i flaskan?

Fattar inte om du tycker jag var elak mot freddie eller mot de som inte skulle förstå mitt ironiska skämt... (det var ironiskt, därav 😄 )

Och vad gällde personen jag syftade på så skall det tas som en komplimang!

sorry then då, men ja tyckte inte det var så kul utan såg fram emot lite kul info om vilka som kan tänkas ha samma intressen inom genren och vad det kan leda till, men som som sagt var det var kanske kul för er och jag ska väl inte vara den som förtar er glädje då! kör hårt för fan 🙂

brygden kanske har gjort sitt...?

denton (oregistrerad)
Postat

Hallå!

En hårdrockare till här åker på sweden rockfestival och sånt fast åren är 32.

Spelar in mycket hårdrock oxå både med mig själv och andra.

Postat (redigerat)

KANON BAND I ÅR. ACCEPT REUNION WÖÖÖÖÖHÖÖÖÖÖW.

Lasse Mongo:

Seså låt oss återgå till hårdrocken.

Låt oss göra det bästa av denna tråd =).

Redigerat av addic59
Postat
Hallå!

Då hoppas jag vi syns längst fram på Accept i sommar!

(åt helv. med ljudet, funderar på att köpa mig en peruk för att kunna hänga med skallen i lite klassiker) 😄

denton (oregistrerad)
Postat
Hallå!

Då hoppas jag vi syns längst fram på Accept i sommar!

(åt helv. med ljudet, funderar på att köpa mig en peruk för att kunna hänga med skallen i lite klassiker) 😄

Absolut funderar ävan att se Priest igen för 4:e gången, det där med peruken var nog ingen dum ide nu när resten av kalufsen börjar att tunnas ut

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.