Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Den man inte har.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Vilken av Arturia synth plugg har man mest användning av.

😉

Det beror på vad du har för behov?

Vilken musik vill du skapa primärt?

Minimoogen är kanon, men inte polyfonisk.

Arp 2600 är skitbra, men det är en sequenser plugg.

Brasspluggen, tycker jag bara är skit.

Osv, osv.

Försök att ladda hem de du är intresserad av i demoversioner och testa.

Minimoogen kommer att uppdateras, som det stod om i nyheterna här på siten.

Hoppas det var till ngn hjälp.

GIGAN

Postat
Vilken av Arturia synth plugg har man mest användning av.

😉

Personligen skulle jag köpt den där preset synten där man får presets ifrån samtliga deras produkter.

Men jag är mest ute efter att snabbt kunna hitta ljud och inte sitta och uppfinna egna grejer.

//J

DieHard (oregistrerad)
Postat
Tycker iof inte att nån är nåt att hänga i granen...

Finns väl inga vstpluggar som går hänga i nån gran som dekoration.

Postat

CS80 är trevlig, men det är lätt att få Vangelis-noja med den. Jupiter 8 och Prophet V kräver USB-dongel, så dem undviker jag. ARP2600 är säkert kul, men har inte blivit kompis med den än. Minimoog och Moog Modular är mina favoriter.

V-Collection kostar 4kkr på Musikbörsen och då får du hela gänget. Klart prisvärt i mitt tycke.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja det kan vara värt testa demosarna ordentligt. Kan ju hända du köper en av dem och sen inser senare att den där vill jag också ha. Kan då vara värt som gumpert påpekar köpa samlingen. Det är som sagt var ett bra pris.

• 4 veckor senare...
Postat

Jag själv använder Arturia Analog Factory. Köpte den tillsammans med deras lilla gulliga klaviatur. Fungerar bra om du gillar presets. Fungerar extremt dåligt om du gillar att ratta synthar. Jag gillar dessvärre att ratta synthar.

Postat
CS80 är trevlig, men det är lätt att få Vangelis-noja med den. Jupiter 8 och Prophet V kräver USB-dongel, så dem undviker jag. ARP2600 är säkert kul, men har inte blivit kompis med den än. Minimoog och Moog Modular är mina favoriter.

Minimoog kräver numera också usb-dongel, sedan den uppdaterades till version 2. Lite synd.

• 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Kör nu med Minimoog V och Arp klart bra får bra bas med Minimoog V kör den den dubbelt med logic sub eller dub bas så sitter den fett i mixen sedan tycker jag FM 8 är bra men resten an mjukvaru syntharna på marknaden är ganska mycket skit. Arturia kan sin sak funkar bra i mixarna kör lite Omnisphere med lite för stelt ljud att blanda i mixarna men något ljud kan man nog trycka in i mixen, den funkar bra till film och mysko ljud mest.

Tycker man saknar den riktiga synth hårdvaran när man kör med Omnisphere hur härligt låter inte en riktig Yamaha CS-80 eller en Jupiter-8 och sist men inte minst Roland JP 8080 med super saw mums allt man behöver där har man ljuden.... 😆

Redigerat av TheHitman
Postat
Minimoog kräver numera också usb-dongel, sedan den uppdaterades till version 2. Lite synd.

En usb-dongel kan man ju å andra sidan hänga i julgran.

Postat

Arturia Brass är riktigt bra för trumpet och trombone om man har en breath-controler. Är väll bara Wallander som kan mäta sig. Saxarna är dock inget vidare.

• 2 veckor senare...
Johsey (oregistrerad)
Postat

Beror på vilken musik du gör men jag älskar Moog synthen och använder den mycket!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.