Hellhoff Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Hej och hå! Jag har försökt till vansinne att få till detta, jag har läst dokumentation och provat och slitit mitt hår och får det inte att fungera, så nu sparkar jag bollen till er proffs! Jag har ett mixerbord som stödjer följande machine control-protokoll: MIDI Timecode Slave MIDI Timecode Master MIDI Machine Control (MTC) MIDI Machine Control (LTC) LTC Timecode (Slave) Alesis ADAT AI-2 Fostex G Series (MIDI) Foestex R Series (MIDI) Tascam DA-88 (LTC) Mixerbordet är ett Soundcraft DC-2000: På mixerbordet finns funktioner för Rew, FF, Play, Record enable, osv. Nu vill jag koppla ihop bordet och Cubase SX2(jag vet, dags att uppgradera) så att jag kan initiera alla cubase funktioner direkt från bordet. Det behöver inte fungera tvärtom, det räcker att kunna styra cubase från bordet. Det gör dock inget om det fungerar att styra bordet från cubase. Bordet har Midi IN, Midi THRU och Midi OUT. Hur ska jag gå till väga, och vilket protokoll ska jag använda mig av? Jag har köpt en midimodul och anslutit till min dator via USB. Det är en Edirol UM 2EX: Guide me, for I need guiding! 😆 Tack på förhand!
Hellhoff Postat 25 april 2009 Trådstartare Postat 25 april 2009 Ingen som vet hur sådant fungerar? Vilket protokoll ska jag använda i bordet, och hur aktiverar jag det i Cubase?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.