Jump to content
Annons

"Muller" i bakgrunden

Recommended Posts

devilmaycry (oregistrerad)
Postat

Håller på att prova lite ljud i min pod, har hittat ett som är grymt. Problemet är att när jag dämpar gitarren och låter det ringa lite så byggs det upp nått jävla muller, som nån sorts bas. Så när jag lägger många gitarrer försvinner allt ljud i en stor åska. Har hållt på o eqa o fixa, men om jag vill ha bort det helt så försvinner det där grymma ljudet.

Jag är som ni kanske märker ingen höjdare på det här med mixning o allt vad det innebär men jag försöker iaf 😆

Någon som har några förslag?

Tacksam för svar!

Annons
Postat (redigerat)
Håller på att prova lite ljud i min pod, har hittat ett som är grymt. Problemet är att när jag dämpar gitarren och låter det ringa lite så byggs det upp nått jävla muller, som nån sorts bas. Så när jag lägger många gitarrer försvinner allt ljud i en stor åska. Har hållt på o eqa o fixa, men om jag vill ha bort det helt så försvinner det där grymma ljudet.

Jag är som ni kanske märker ingen höjdare på det här med mixning o allt vad det innebär men jag försöker iaf 😄

Någon som har några förslag?

Tacksam för svar!

Det kan ju va så att gitarrens fjädrar resonenar. E de svaj på gitarren? Dom brukar resonera och hänga kvar även när man dämpar,

Annars kan det vara så att du har för mycket bas i gitarrljudet. Du kan lugnt skära bort allt under 100hz, tycker du fortfarande att allt gottiga försvinner kanske du ska prova att ändra om ljudet på annat sätt, dra ner gain, dra upp midrange, öka/minska diskant, testa testa. Tänk på att inte glömma bort mellanregistret, så att du inte skär bort gitarrens naturliga frekvenser.

När du säger att ljudet byggs upp blir man lite konfunderad, kan du lägga upp ett ljudexempel eller nått? låter nästan som rundgång när du beskrev det så nu när jag tänker lite...

Redigerat av Limpan
devilmaycry (oregistrerad)
Postat
Det kan ju va så att gitarrens fjädrar resonenar. E de svaj på gitarren? Dom brukar resonera och hänga kvar även när man dämpar,

Annars kan det vara så att du har för mycket bas i gitarrljudet. Du kan lugnt skära bort allt under 100hz, tycker du fortfarande att allt gottiga försvinner kanske du ska prova att ändra om ljudet på annat sätt, dra ner gain, dra upp midrange, öka/minska diskant, testa testa. Tänk på att inte glömma bort mellanregistret, så att du inte skär bort gitarrens naturliga frekvenser.

När du säger att ljudet byggs upp blir man lite konfunderad, kan du lägga upp ett ljudexempel eller nått? låter nästan som rundgång när du beskrev det så nu när jag tänker lite...

Jag har fått ner det lite men inte tillräckligt, la upp en snutt på http://www.soundclick.com/devilmaycryy

Lyssnade i mina vanliga hörlurar som jag har till datorn nu, och då hörde jag inget. Men när jag lyssnat i högtalarna så va det inte annat än buller, och har inget problem med andra låtar.

Tog bort basen på den uppladdade biten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.