Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan alla!

Joel W. heter jag 😄

18 Ă„r och gĂ„r filminriktning pĂ„ John Bauergymnasiet i HĂ€ssleholm (SkĂ„ne). Älskar att vara kreativ pĂ„ alla möjliga sĂ€tt! HĂ„ller mest pĂ„ med filmning dock.

Jobbar Àven som videoproducent vid sidan av.

Önskade utöka min kreativitet, och startade förra hösten ett band med en polare, vi kallar oss "Half-Hearted". Jag hade endast spelat gitarr i ungefĂ€r ett Ă„r, sjĂ€lvlĂ€rd, sĂ„ jag var inge vidare alls och kan fortfarande bara spela basic stuff. Detsamma gĂ€ller min polare, som precis börjat lĂ€ra sig trummor. Men vi Ă€lskade att spela Ă€ndĂ„ och jag skaffade en LP Custom (BaCH, kopia). Vi har skrivit lite musik i Guitar Pro 5, som jag sedan exporterat till Fruity Loops, sedan till mp3. SĂ„ det Ă€r inte riktigt det soundet som vi vill fĂ„ fram. Men jag kanske kan visa upp en lĂ„t Ă€ndĂ„ och fĂ„ kritik?

Vi har Ànnu inte införskaffat nÄgon utrustning sÄ att vi kan spela in. Det Àr dÀrför jag anvÀnder det, till att visa hur alla instrument spelar.

Och jag Àr inte sÀker pÄ vilken genre vi egentligen spelar. De lÄtar jag skrivit har bÄde blivit ganska lugna och kraftiga. SÄng nÀstan som kornsÄngaren och samtidigt som Thom Yorke eller kanske Queen... Elgitarr-rytm och lite med aukustisk gitarrmelodi i bakgrunden.

Jag lyssnar vÀldigt mycket pÄ Dream Theater och Pain Of Salvation, sÄ kanske Àr vi lite progressive metal/rock..

Nog en bra idé att jag lÄter en kunnig lyssna och avgöra.

Åhnej nu babblade jag massa xD lĂ€tt hĂ€nt för mig..

Förresten sĂ„ hittade detta forumet nĂ€r jag googlade lite utrustning 😛 Verkar vara ett mycket bra och aktivt forum! â˜ș

Redigerat av Jyoel
Annons
Postat
Hej du Ă„ vĂ€lkommen hit! Trivsamt forum dĂ€r man ska förlĂ€gga ALL sin lediga tid... 😄 SlĂ€ng upp en lĂ„t vetja. Brukar ofta vara nĂ„n som kommenterar iaf.

Tack! Jag tror jag gör sĂ„ dĂ„ 😄

Postat
Tack! Jag tror jag gör sĂ„ dĂ„ 😄

Folk lĂ€gger mer tid hĂ€r Ă€n pĂ„ musiken â˜ș hehe det gĂ€ller att passa sig 😆 Hej btw!

DieHard (oregistrerad)
Postat
Trivsamt forum dĂ€r man ska förlĂ€gga ALL sin lediga tid... 😄

JasĂ„? Man ska skippa resten av sitt liv dĂ„? 😆 För att inte snacka om alla dem som sitter pĂ„ jobbet och postar hĂ€r. Undrar hur mycket de fĂ„r gjort pĂ„ jobbet. â˜ș

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.