Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej hej. Det är så att jag inte har något ordentligt fodral till min gitarr, och vissa kalla dagar märker jag att gitarren har stämt upp sig av sig självt (fodralet håller väl inte tätt :/ ). Idag kör jag på sopsäckar och luftfuktar... Höhö...

Är det någon som har erfarenhet av Thomanns fodral och etuier, förslagsvis denna http://www.thomann.de/se/thomann_western_gitarren_case.htm ?

Har även hört att mjuka fodral håller fukten bättre än ett hard case, och det är ju prio 1, men är det enorm skillnad?

Av främst estetiska skäl, skulle jag egentligen föredra ett hardcase.

Sedan slutligen är jag mycket tacksam om jag får lite tips om svenska återförsäljare av täta och billiga (OBS: billiga) gitarretuier/fodral.

Annons
Postat
hej hej. Det är så att jag inte har något ordentligt fodral till min gitarr, och vissa kalla dagar märker jag att gitarren har stämt upp sig av sig självt (fodralet håller väl inte tätt :/ ). Idag kör jag på sopsäckar och luftfuktar... Höhö...

Är det någon som har erfarenhet av Thomanns fodral och etuier, förslagsvis denna http://www.thomann.de/se/thomann_western_gitarren_case.htm ?

Har även hört att mjuka fodral håller fukten bättre än ett hard case, och det är ju prio 1, men är det enorm skillnad?

Sedan slutligen är jag mycket tacksam om jag får lite tips om svenska återförsäljare av täta och billiga (OBS: billiga) gitarretuier/fodral.

Det där caset fungerar säkerligen. Däremot kommer du nog inte komma undan att gitarren stämmer ur sig om det är kallt ute. Om du inte lyckas hålla den varm vilket inte är särkilt vanligt. Den håller väl värmen bättre i ett hardcase men som sagt, du kommer ändå bli tvungen att vänta tills den är varm och sedan stämma den igen när du ska spela 🙂

Koinurka (oregistrerad)
Postat

Jag har använt Thomanns Les Paul-case i ca ett år, och det känns hur solitt som helst och jag är jättenöjd att jag inte köpte någon märkesetui för dubbla priset.

Waltzberger (oregistrerad)
Postat

hade ett sådant case förra sommaren.

men sålde det med min gitarr.

ett utmärkt case. på alla sätt.

inte så mkt mer o säga.

lycka till!

Postat
Jag har använt Thomanns Les Paul-case i ca ett år, och det känns hur solitt som helst och jag är jättenöjd att jag inte köpte någon märkesetui för dubbla priset.

Är också intresserad av ett case från Thomann till min LP. Vilket Case är det du har?

Thomann Les Paul-case

eller

Harley Benton LP-case

Postat

För att trotsa er köpte jag ett gator, lite dyrare, från samma sida... Kan återkomma om hur kvallen är på den nr jag fått den, om nån är intresserad

DieHard (oregistrerad)
Postat

Om du bor i sthlm så har jag ett till salu.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Du kan alltid avbeställa om du inte visste det 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.