Fidden Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Ett alternativ är väl att MP och PP tillsammans får egen majoritet i Riksdagen, alternativt med FI på ett hörn. fast nu var det iofs inget riksdagsval...
tomazopantera Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Jag tyckte igår att Mp flörtade en del med Pp... Är det så att de vill locka in Pp i den gröna partigruppen? Är exempelvis Fp lika angenäma om att få in dem i den liberala gruppen istället? Finns det några fler alternativ? Och ändå så hade MP inga problem att rösta igenom ipred i Riksdagen? Avd Populistiskt snuskeri
Demonproducenten Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 PP har alltid varit öppna med att de är emot Lissabonfördraget. Samma sak med att de kommer rösta med sin partigrupp i alla frågor som inte är deras egna. vissa har tydligen missat det
Demonproducenten Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Jag tyckte igår att Mp flörtade en del med Pp... Är det så att de vill locka in Pp i den gröna partigruppen? Är exempelvis Fp lika angenäma om att få in dem i den liberala gruppen istället? Finns det några fler alternativ? spelar ju egentligen ingen roll man ska ju rösta med sin grupp i vilket fall så vem vi skickar ner för vilket parti till vilken grupp - och vad det innbär i beslutstagande - det har vi som väljare totalt noll koll på oavsett vad vi trodde vi röstade på
Demonproducenten Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Och ändå så hade MP inga problem att rösta igenom ipred i Riksdagen? Avd Populistiskt snuskeri röstade inte mp emot?
Fidden Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 röstade inte mp emot? I EU-parlamentet röstade en emot, en avstod. I riksdagen avstod alla. Vet ej varför.
danielssondesign Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Jag finner det lite smålustigt när jag hörde två personer i medelåldern disskutera PP. Det som disskuterades mellan dem både (med ironiska skratt) var att PP är och kommer alltid vara ett skämtparti där de inte tar upp några viktiga frågor. Det disskuterades starkt om vad som sas på radion imorse när PP fick frågor om hur de står i frågor som miljö, lantbruk osv. PP svarade imorse att de inte hade tagit ställning till många av de frågor som ingick i intervjun. Och detta upprör ju självklart den äldre generationen. Detta övergick snabbt i skratt där fler i samma ålder anslöt sig till konversationen. Men hur konstigt är det egentligen? Jag har svårt att se hur 60-plussare kan dela tycke för vad Piraterna står för då de inte ligger i den träffade målgruppen. Vi som använder internet dagligen och är mest utsatta har mycket mer att ta till oss i samma fråga. Medan det gamla frihetspartiet, Moderaterna, hade sin största väljargrupp bland 65-plussarna har Piratpartiet nått de unga. Piraterna blev, enligt vallokalsundersökningarna, det största partiet för väljare under 30. - bryt - Unga, mer än andra, är medvetna om att de som är ute på nätet övervakas dygnet runt – varje sekund. Unga, mer än andra, vill leva sitt liv utan inblandning. Unga, mer än andra, vill ge etablissemanget ett finger Lena Melin (politisk komentator för aftonbladet.se) Även om PP inte tagit ställning till de andra "viktiga" frågorna så står de fortfarande för något som vi i de yngre generationerna kan känna oss delaktiga i. Vi är dem utsatta och vi har andra värderingar. Jag tror inte att 7,4 procent av svenskarna verkligen brinner för Piratpartiets politik, säger Mellin. Menar hon verkligen att man MÅSTE BRINNA för något för att rösta? När PP skaffar röster gör dem det genom PR (som alla andra parti) och den utsatte svensken som berörs av frågorna de vill ta fram kanske inte går in för det till 100%, men anser att de kan föra deras talan bättre. Precis som att många röstar på SD eller M så är det inte alla som till 100 procent står för allt DE står för. Det är så det fungerar. Man fångar folks förtroende och för deras talan. Och de som lyckas bäst med att "visa" vad de står för kommer också få röster från de som håller med. Jag brinner inte för politik, men jag röstar på och för det jag håller med om. På det parti som jag känner kan föra min talan/åsikt vidare. Och just nu anser jag att ett visst parti kan föra min talan i frågor jag är intresserad av bättre än vad andra kan göra. För mig är det viktigare att jag känner att NÅGON i alla fall finns MED i det stora hela som kan föra vidare vad JAG tycker är viktigt. Att någon i en stor grupp kan räcka upp en hand och säga ifrån. Hur oviktigt det än är för andra, så är det viktigt för mig.
Demonproducenten Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 För mig är det viktigare att jag känner att NÅGON i alla fall finns MED i det stora hela som kan föra vidare vad JAG tycker är viktigt. arbetslöshet, ekonomi, sjukvård, utrikespolitik - berör dig ej?
danielssondesign Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 arbetslöshet, ekonomi, sjukvård, utrikespolitik - berör dig ej? Var inte riktigt det jag skrev/syftade på va? Vänligen läs igen, och med glasögonen på.
Demonproducenten Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Var inte riktigt det jag skrev/syftade på va?Vänligen läs igen, och med glasögonen på. på med dina egna glasögon å se frågetecknet det var inget påstående utan en fråga
danielssondesign Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 (redigerat) på med dina egna glasögon å se frågetecknetdet var inget påstående utan en fråga Och svaret har du redan fått. Eller ska vi överanalysera och vara sarkastiska? Redigerat 8 juni 2009 av danielssondesign
debatt Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Piratpartiet röstar man på om man har något att dölja. Jag har inget att dölja, alltså röstar jag inte på dem.
Pico Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Piratpartiet röstar man på om man har något att dölja.Jag har inget att dölja, alltså röstar jag inte på dem.
danielssondesign Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Piratpartiet röstar man på om man har något att dölja.Jag har inget att dölja, alltså röstar jag inte på dem. Öhh? 🙁 Det kan ju omöjligt vara så att det handlar om rättigheter?
debatt Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Öhh? 🙁 Det kan ju omöjligt vara så att det handlar om rättigheter? Fan... har jag läst fel? Det var väl just det som de inte var för! 🙂
danielssondesign Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Fan...har jag läst fel? Det var väl just det som de inte var för! 🙁 Jo, men för vem? 🙂
debatt Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 PP är ett parti för dem som anser att man ska kunna ta sig rättigheter som man inte har.
debatt Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Det enda jag kan ge dem en eloge för är att de har det mest passande partinamnet av alla.
debatt Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 KPML® fanns ju några som hette. PP kunde heta PP®, där r står för rövarna. Sedan får man tolka det som man vill... 🙁
Demonproducenten Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Och svaret har du redan fått.Eller ska vi överanalysera och vara sarkastiska? jag tolkade det som att du tycket pp talade för dig jag kanske tolkade helt fel
nattvaktaren Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 PP är ett parti för dem som anser att man ska kunna ta sig rättigheter som man inte har. Grattis, du har vunnit pris för veckans tröttaste inlägg.
cm0s Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 (redigerat) PP är ett parti för dem som anser att man ska kunna ta sig rättigheter som man inte har. Det enda jag kan ge dem en eloge för är att de har det mest passande partinamnet av alla. KPML® fanns ju några som hette. PP kunde heta PP®, där r står för rövarna. Sedan får man tolka det som man vill... 🙂 Du vet väl att det går att redigera sina inlägg istället för att göra ett nytt? Fast å andra sidan går ju inte ens post-count upp lika snabbt om man gör så... 😆 Redigerat 8 juni 2009 av cm0s
Neosus Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Fast å andra sidan går ju inte ens post-count upp lika snabbt om man gör så... 😄 Men å andra sidan så räknas inte det i off-topic... 😛
cm0s Postat 8 juni 2009 Postat 8 juni 2009 Men å andra sidan så räknas inte det i off-topic... 😄 Det var ju iaf positivt 😛
tomazopantera Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 Piratpartiet röstar man på om man har något att dölja.Jag har inget att dölja, alltså röstar jag inte på dem. Kul skrivet. Och du litar blint på alla som granskar dig? Du skulle vara en mönstermedborgare för en diktaturstat. Du har vunnit ett greencard till Vitryssland. Lukatjenko hälsar dig välkommen.
Demonproducenten Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 Kul skrivet. Och du litar blint på alla som granskar dig?Du skulle vara en mönstermedborgare för en diktaturstat. Du har vunnit ett greencard till Vitryssland. Lukatjenko hälsar dig välkommen. och vem litar du blint på tomazo? hur var det nu med ditt påstående om mp?
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 Jag har inget att dölja heller så därför anser jag att det inte finns nån anledning att man ska få kolla mig utan mitt medgivande. På samma sätt som jag vill skydda mig mot virus så vill jag kunna känna mig säker när det gäller alla andra former av intrång på min hårddisk. Iofs så kör jag mac så det kanske är kört för spionerna i det avseendet oxå 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.